دبیرکل حزب‌الله لبنان از مذاکرات ایران و عربستان استقبال کرد و آن را علیه حزب‌الله ندانست.

به گزارش همشهری‌آنلاین، سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت روز قدس گفت: ایران مرحله خطر را پشت سر گذاشته است. شرط‌بندی [و تکیه] برخی روی جنگ آمریکا با ایران دیگر تمام شده است.

وی با بیان اینکه گزینه‌های آمریکا و اسرائیل برای صرف‌نظر کردن ایران از برنامه اتمی، تمام شده است گفت:  ایران به انفجار نطنز پاسخ داد و بزرگ‌ترین پاسخ ایران، افزایش دادن میزان غنی‌سازی اورانیوم بود و  افزایش میزان غنی‌سازی است که اسرائیل را مرعوب کرده است.

نصرالله با بیان اینکه اکنون خبرهایی از گفت‌وگوی سعودی‌ها با ایرانی‌ها شنیده می‌شود، گفت: گفت‌وگوی ایران - عربستان مثبت است و ما از هر گفت‌وگوی بین‌المللی یا عربی با ایران استقبال می‌کنیم چون در آرام کردن منطقه می‌تواند سهیم باشد.

وی افزود: ایران در گفت‌وگوهایش به ضرر متحدانش یا به نیابت از آنان مذاکره نمی‌کند همچنان‌که از آنان چشم‌پوشی نمی‌کند و تجربه چهل ساله به ما ثابت کرده که ایران متحدانش را نمی‌فروشد. از گفت‌وگوی ایران و منطقه یا عربی حمایت می‌کنیم چرا که جبهه دوستان را تقویت و دشمنان را تضعیف می‌کند.

نصرالله درباره سوریه هم با بیان اینکه [شرایط] سوریه در مسیر بهبودی است تاکید کرد: جنگ در سوریه تقریبا تمام شده است و امروز خیلی از کشورها از جمله کشورهای عربی خلیج فارس با حکومت سوریه در تماس هستند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: خبرهایی از دیدار سعودی‌ها با سوری‌ها منتشر شده که خود سوری‌ها باید آن را رد یا تأیید کنند اما آنچه می‌شود گفت این است که عربستان نمی‌تواند شروطی در خصوص رابطه با ایران تحمیل کند حال آنکه خودش [ریاض] در حال مذاکره به تهران است.

نصرالله درباره یمن هم با بیان اینکه یمن با رهبری جوان و صادقش، ارزش افزوده‌ محور مقاومت است اظهار کرد: یمنی‌ها در هفتمین سال تجاوز، استوارند و پیروز و در نهایت مقابل دنیا گزینه‌ای جز متوقف کردن جنگ نخواهد بود.

وی افزود: خروج امروز یمنی‌ها برای اعلام همبستگی با قدس و فلسطین، نشان‌دهنده موضع و جایگاه آنان است.

نصر الله تاکید کرد: اسرائیل امروز بسیار نگران تحولات جاری در محور مقاومت است. 

وی گفت: تغییر اولویت‌های دولت جدید آمریکا اثر خود را روی منطقه ما خواهد گذاشت و این امر مزدوران آمریکا در منطقه و اول از همه، دشمن اسرائیلی را نگران کرده است.