مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از خسارت زلزله به ۴۰ مدرسه با ۱۷۱ کلاس درس خبر داد و گفت: ۲۳۰۰ دانش‌آموز سی‌سخت بدون مدرسه شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، هادی زارع‌پور در نشست شورای آموزش و پرورش گفت: ۱۶۰ فضای آموزشی در شهرستان دنا داریم که بعد از زلزله ۵.۶ ریشتری ۱۲۱ فضا بررسی شد و فضاهای بررسی نشده مربوط به روستاهایی بوده که از کانون زلزله دور بوده است.

وی بیان کرد: ۵ فضا در خود شهر سی‌سخت ۱۰۰ درصدی تخریب شدند، ۳ خوابگاه دانش‌آموزی هم باید کاملا تخریب و دوباره ساخته شود. ۲۴ مدرسه نیازمند تعمیرات هستند، در مجموع  ۴۰ فضای آموزشی با ۱۷۱ کلاس درس و ۱۳ هزار و ۲۰۵ مترمربع در زلزله سی‌سخت آسیب دیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۲ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در این ۴۰ کلاس درس مشغول به تحصیل بودند. پس از عید در صورت واکسینه شدن دانش‌آموزان، حضور در کلاس درس الزامی است و با آسیبی که به مدارس وارد شده در شهرستان دنا با مشکل مواجه خواهیم شد.

زارع‌پور تصریح کرد: در این زلزله، منازل ۲۶۰ نفر از همکاران فرهنگی و بازنشسته آموزش و پرورش آسیب دیدند. ۵۰ هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی از ابزار آموزش مجازی محروم هستند.

کرمی، مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز گفت: مدارس تخریب شده مربوط به اواخر دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ بوده است و مدارسی که نیازمند مقاوم‌سازی هستند مربوط به اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ است. برای مدارس نوسازی شده مشکلی ایجاد نشده و فقط به یکسری تعمیرات نیاز است که ۸۴ میلیارد تومان برای این ۴۰ واحد نیاز است.

سهراب بنام، رئیس مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به همت اتاق ایران یک میلیارد تومان برای مدارس آسیب‌دیده استان اختصاص داده شد، ضمن اینکه اتاق‌ها متقبل شدند فقط هنرستان دخترانه کشاورزی سی‌سخت را نوسازی کنند.