منطقه ۱۱ شهرداری تهران از جمله مناطق شهر تهران است که وعده بهره‌برداری از همه پروژه‌های کوچک مقیاس محله‌ای در آن، تا پایان سال محقق می‌شود. این منطقه با ۲۴ پروژه کوچک مقیاس در حوزه‌های فنی و عمرانی، خدمات شهری و فرهنگی اجتماعی، تا کنون ۹۱ درصد در زمینه این پروژه‌ها پیشرفت داشته است.

به گزارش همشهری آنلاین، شورای اسلامی شهر تهران در بودجه سال ۹۹ شهرداری پایتخت مصوب کرد که برای حل مشکلات محله‌های تهران، پروژه‌های کوچک مقیاس محلی تعریف شود که این اقدام جزو دستاوردهای شورای پنجم است تا برای اولین بار تمرکز بر حل مشکلات با تعریف پروژه‌های کوچک مقیاس صورت گیرد و شهروندان در کوتاه‌ترین زمان، ثمرات فعالیت‌ها را شاهد باشند.

بنابراین مدیران شهری معتقدند که شهروندان هم باید در برابر شهر احساس مسئولیت کنند و مدیران هم با به کارگیری فرایندهای مشارکت‌محور، مردم را در کانون تصمیم‌گیری محله‌ای قرار دهند. یکی از راهکارهای مدیریت شهری برای تعیین این پروژه‌های کوچک مقیاس، مشورت با شورایاری‌های ۳۵۴ محله تهران است.

شهرداری تهران قرار است تا پایان سال ۹۹ هزار پروژه کوچک مقیاس را با بودجه‌ای ۲ هزار میلیاردی در شهر اجرا ‌کند که شهرداری منطقه ۱۱ تهران یکی از مناطق پیشرو در اجرای این پروژه‌هاست؛ به طوری که ۲۲ مورد از ۲۴ پروژه کوچک مقیاس این منطقه به پایان رسیده است.

برای مشاهده با بزرگنمایی بیشتر روی عکس کلیک کنید
اگر نیاز به تصویر بزرگنمایی بیشتر دارید، برای دسترسی به فایل اینفوگرافیک اینجا را کلیک کنید

منبع: همشهری آنلاین