وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور، نگران بازگشت طوفان موج سهمگین کرونا هستیم.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در بندرعباس اظهار داشت: رابطه تنگاتنگی بین رعایت پروتکل ها و پیروزی بر بیماری کرونا و رعایت نشدن پروتکل‌ها و شکست در برابر  این غول سنگینی است که با زجر و شکنجه کادر درمان بدست آمده است و لذا فعالان نظام سلامت زمانی که فوج سفرها به هرمزگان را می‌بینند نگران می‌شوند.

وی ادامه داد: می‌دانیم مردم خسته شده و نیازمند مسافرت اند و کاسب‌ها به درآمد و بهبود شرایط اقتصادی نیاز دارند بنابراین اگر هرچه زودتر بتوانیم بیماری را مهار و کنترل کنیم خدمت بیشتری به گردش چرخ های اقتصاد ملی و آرامش روانی جامعه کرده‌ایم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر همه رستوران‌ها باز باشند اما قتل عام ناشی از بیماری کرونا وجود داشته باشد کسی پا به رستوران نمی‌گذارد.

دکتر نمکی افزود: علاوه بر سفرها شاهد برگزاری برخی مراسم‌ها بودیم که برگزاری آن‌ها با پروتکل‌های کنترل و مقابله با بیماری کرونا همخوانی نداشت.

وی بیان داشت: ایران بیش از ۱۰ کشور اروپایی وسعت اقلیم و تنوع ژنتیکی بسیاری دارد که اگر این ویروس در ژن مختلف بچرخد آثار مختلفی برجای می‌گذارد.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اگر همکاران ما هوشمندانه با این ویروس مقابله نمی‌کردند آتش این بیماری تمام شمال کشور را فرا می‌گرفت.

دکتر نمکی اشاره کرد: ۱۰ شهر قرمز در مازندران در حال نارنجی شدن هستند که این حاصل هوشمندی نظام سلامت و کسانی است که به ما در این مسیر کمک می‌کنند.

وی گفت: اتفاق بزرگی رقم خورد و در روزهایی که مردم کشورهای قدرتمند براثر بیماری کرونا قتل عام می‌شدند و مرگ های بالا را در کشورهای آمریکا و آلمان شاهد بودیم جمهوری اسلامی ایران به مرگ حدود ۸۰ نفر رسید.

به گفته وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، جمهوری اسلامی ایران با دست‌های بسته در این اقیانوس بسته شنا کرد و با وجود محدودیت های توانست مسیر خود را ادامه دهد.