رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته آستین‌ خود را برابر دوربین‌ها بالا زد تا پزشکان یک دوز از واکسن چینی کرونا - سینوواک را به بازوی او تزریق کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، اردوغان روز پنجشنبه به بیمارستان رفت و سپس در کانال تلگرامی خود نوشت: «من هم واکسن زدم.» او پیش از خروج از بیمارستان به خبرنگاران گفت: «تا امروز ۲۵۰ هزار نفر از مردم ترکیه دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. ۳۰ میلیون دوز واکسن کرونا از چین می‌رسد و همه مردم در آینده نزدیک واکسن می‌زنند.»

تا امروز بیش از ۲۰۰ هزار نفر در ترکیه واکسن کرونا زده‌اند که بیشتر آنها از کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند. آمار کشته‌های کووید-۱۹ در این کشور از مرز ۲۳ هزار نفر گذشته و مقام‌های بهداشت و درمان ترکیه در مرحله اول واکسن چینی سینوواک را به پزشکان، پرستاران و دیگر کارکنان بخش بهداشت و درمان تزریق کرده‌اند.

فخرالدین قوجا، وزیر بهداشت ترکیه و اعضای شورای مشاوران علمی مهار کروناویروس روز چهارشنبه نخستین گروهی بودند که واکسن زدند. بخش اول محموله سه میلیونی دوزی واکسن کرونا از چین روز ۳۰ دسامبر به ترکیه رسید و پس از دو هفته تزریق آزمایشی، وزارت بهداشت تزریق سراسری آن را به گروه‌های اولویت‌دار تایید کرد.