نخستین بار در دنیا آمار کشته‌های روزانه یک کشور در میان مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۴۰۰۰ نفر گذشت و به رقم وحشتناک ۴۰۸۵ رسید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، در شرایطی که ایالات متحده رکورد ۳۸۶۵ مرگ در یک روز را ثبت کرده بود، این آمار روز پنجشنبه بر اساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز برای نخستین بار از ۴۰۰۰ مورد فراتر رفت. به این ترتیب، ۴۰۸۵ شهروند آمریکایی مبتلا به کرونا در یک روز از دنیا رفتند تا مرگبارترین روز این کشور در یک سال اخیر ثبت شده باشد. بیش از ۲۷۵ هزار نفر فقط در پنجشنبه به ویروس آلوده شدند.

در میان ایالت‌های آمریکا اوضاع آریزونا وخیم‌تر از همه است. با این حال، مسئولان ارشد این ایالت بحران‌زده همچنان از اعمال محدودیت‌های شدید پرهیز می‌کنند. آریزونا که گفته می‌شود کانون بحران کرونا در جهان است، ۱۰ هزار بیمار تازه در روز پنجشنبه داشت و برای دومین روز پیاپی آمار کشته‌های کرونا در آن از ۳۰۰ نفر گذشت. در این ایالت از هر ۱۱۹ نفر یک نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده است.

در کالیفرنیا هم اوضاع چندان بهتر نیست و آمار کشته‌ها در آن در دو روز به ۱۰۴۲ رسیده است. به همین دلیل، بیمارستان‌ها ناچار شده‌اند درباره زنده ماندن یا مردن بیماران بستری خود تصمیم بگیرند. گرچه تعداد مبتلایان و کشته‌های کرونا در کالیفرنیا از آریزونا بیشتر است اما اگر تراکم جمعیت را در نظر بگیریم، شرایط در آریزونا بسیار بسیار وخیم‌تر از ایالت ۳۹.۵ میلیون نفری کالیفرنیاست. جمعیت آریزونا کمی بیش از هفت میلیون نفر است.