بازار سهام امروز چهارشنبه ۱۰ دی ماه را نزولی آغاز کرد و در ابتدای معاملات تا بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد منفی شد اما پس از گذشت ساعتی تغییر مسیر داد و هم اکنون شاخص کل با ۳ هزار و ۹۵۱ واحد افت در محدوده یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد قرار دارد. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۵۳۱ واحد مثبت شد.

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۰:۳۷ شاخص کل با ۳ هزار و ۹۵۱ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد را روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۵۳۱ واحد افزایش به رقم ۴۶۵ هزار و ۹۶۵ واحد رسید. معامله‌گران امروز تا این ساعت یک میلیون و ۲۹۳ هزار معامله به ارزش ۶۴ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال انجام داده‌اند.

سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. همچنین معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی این بازار داشتند.

فرابورس نیز با ۱۱۵ واحد کاهش رقم ۱۹ هزار و ۸۶۱ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار تا این ساعت ۴۸۸ هزار و ۱۵۰ معامله انجام داده‌اند که ۷۴ میلیارد و ۴۱۴ میلیون ریال ارزش داشت.

سنگ آهن گهر زمین، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، برق و انرژی پیوندگستر پارس و توکا ریل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند. همچنین بیمه کوثر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی این بازار داشت.