تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۰

مرتضی رضایی: حرکت افشین پیروانی حرکت عجیبی بود. در نخستین تمرین پرسپولیسی‌ها برای شروع لیگ هشتم که در آکادمی ملی المپیک برگزار شد همه چیز داشت به خوبی و خوشی پیش می‌رفت.

اما وقتی در پایان تمرین احمدرضا عابد‌زاده خواست با دوربین‌های تلویزیونی مصاحبه کند یکدفعه پیروانی با واکنشی عجیب عذر همه را خواست تا صحبت‌های عقاب آسیا در رسانه‌های تصویری پخش نشود! آیا این کار دلیل خاصی داشته است. احمدرضا به راحتی با تمام خبرنگاران مطبوعات خوش‌وبش کرد و کلی هم با آنها گپ زد اما معلوم نشد دلیل اینکه به او اجازه مصاحبه ندادند تا با رسانه‌ها مصاحبه کند چه بود. آن هم وقتی که افشین پیروانی این دستور را بدهد! خود عابدزاده حرفی در این مورد نزد و فقط درباره اتفاقاتی که در تمرین افتاده بود صحبت کرد.

اما افشین پیروانی که محور اصلی این ماجرا بود حرف‌هایی زد که اصلا ربطی به موضوع نداشت! او با انداختن توپ به زمین داریوش مصطفوی اعلام کرد که ربطی به او نداشته و فقط دستور مقامات باشگاه را اجرا کرده است.

پیروانی را پس از چند بار تماس گرفتن بالاخره توسط یکی از دوستان پیدایش کردیم. او که تا پیش از این با یک تک زنگ گوشی‌اش را جواب می‌داد طبیعی است که با حضور در پرسپولیس کمی هم... . پیروانی در این مورد می‌گوید: «مشکل خاصی نبود. فقط داریوش خان عقیده داشت که با رسانه‌های تصویری مصاحبه نکنیم. نه تنها احمدرضا بلکه‌ این شرایط برای همه یکسان بود. روز شنبه هم عابد‌زاده داشت با دوربین‌های تلویزیونی مصاحبه می‌کرد که من پیغام مصطفوی را به او دادم. فقط همین.
اگر نه مشکل خاص دیگری وجود نداشت.»

او ادامه می‌دهد: «به خوبی درک می‌کنم که تیم‌های بزرگ حاشیه دارند. کوچکترین شوخی یا بحث در تیم منجر به درگیری بزرگ به نقل از بعضی مطبوعات می‌شود. دیروز یکی از مطبوعات تیتر زده بود که پیروانی از مصاحبه کردن عابدزاده ممانعت کرد! به ‌نظر شما این عجیب نیست؟ بعضی‌ها فقط می‌خواهند در تیم شایعه درست کنند. باز هم می‌گویم من فقط دستور مصطفوی را اجرا کردم» اما صحبت‌های مدیر روابط عمومی پرسپولیس بسیار جالب است. او که از هیچ جا خبر ندارد در این مورد می‌گوید: «اتفاقی نیفتاده! نمی‌دانم.  داریوش خان در جریان هستند.

پرسپولیس در فصل جدید مشکلی نخواهد داشت و با تمام قوا به کارش در لیگ ادامه خواهد داد.» او ادامه می‌دهد: «این چیز‌ها را نباید بزرگ کرد. تیم‌های بزرگ به اندازه کافی حاشیه دارند. حتما داریوش خان دلیل داشته که اجازه نداده این اتفاق بیفتد. به حال شما چه فرقی می‌کند. شما که مطبوعاتی هستید و خبرهایتان را هم کار کردید. رادیو و تلویزیون هم ان‌شاءالله دفعه بعد مشکلی که پیش نمی‌آید.»

مدیر روابط عمومی پرسپولیس بسیار خونسرد است. به ‌نظر می‌رسد که او از اصل ماجرا خبر نداشته. اما اکثر کسانی که در این تمرین حضور داشتند به نوعی از این برخورد پیروانی ناراحت شده‌اند. آنها تا مرحله خیال‌پردازی هم رفته‌اند و افشین را متهم می‌کنند به اینکه این کار تصمیم خودش بوده است نه مصطفوی! البته به‌ نظر انجام چنین حرکاتی از پیروانی بعید نیست.

 او در این چند روز اخیر که سرمربی پرسپولیس شده حرف‌هایی زده که حتی قطبی و استیلی هم در فصل گذشته نمی‌زدند. پیروانی که خودش آشنایی خاصی با مطبوعات دارد به خوبی می‌داند که ارتباطات می‌تواند کمک او در روزهای سخت پرسپولیس باشد. مطبوعات، رسانه‌های تصویری و... همه یار سیزدهمی هستند که افشین می‌تواند با ملایمت بیشتری آنها را در کنار خودش نگه دارد.