مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب جنوب ‌شرق استان تهران گفت: با اختصاص حق‌آبه سد ماملو به قرچک، مشکل چند ساله این شهرستان در دستیابی به آب شرب بهداشتی و سالم برطرف شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا نامداری در جلسه بررسی مشکلات تأمین آب شرب قرچک اظهار کرد: کمبود آب شرب موردنیاز شهرستان قرچک بر اساس مطالعات انجام شده و با توجه به وضعیت زمان مطالعه برای افق سال ۱۴۰۰، حدود ۵۵۰ لیتر بر ثانیه پیش‌بینی شده که کسری آن از طریق تخصیص و انتقال آب از تصفیه‌خانه هفتم سد ماملو و بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی برطرف شد.

وی افزود: با انتقال آب سدماملو به قرچک، گام مهمی در تأمین آب شرب موردنیاز مردم این شهرستان در حوزه روستایی و شهری برداشته شد چرا که پیش از این، تمامی آب مورد نیاز شهرستان از طریق حفر و تجهیز چاه‌ها تأمین می‌شد که با انتقال آب از سد ماملو، تعدادی از چاه‌های آب این شهرستان از مدار بهره‌برداری خارج شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب‌شرق استان تهران گفت به‌منظور تأمین آب پایدار و استمرار خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به مردم قرچک، برنامه‌های توسعه منابع آب سطحی در دستور کار قرار گرفته که در همین راستا، ۵ کیلومتر خطوط انتقال آب با استفاده از لوله چدن داکتیل ۹۰۰ میلی‌متری، احداث فاز نخست مخزن ذخیره آب شرب محمودآباد و احداث فاز اول مخزن ذخیره سایت باهری به زودی اجرا می‌شود. اجرای این طرح‌ها به هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.