رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: جسد غواص غرق‌شده در نزدیکی سکوی نفتی فروزان پیدا شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حجت خسروی افزود: در پی تماس تلفنی با مرکز فرعی جست‌وجو و نجات دریایی خارگ مبنی بر مفقود شدن یک غواص در نزدیکی سکوی نفتی فروزان، بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام و تیم غواصی این اداره کل به همراه شناور ناجی ۹ به موقعیت اعزام شدند. بر اساس اطلاعاتی که از تیم غواصی دریافت شد فرد متوفی جوانی ۳۰ ساله است که همراه ۲ نفر دیگر با یک فروند قایق موتوری شب گذشته از گناوه خارج‌شده و مجاور سکوی اصلی میدان نفتی فروزان در حال غواصی بوده‌اند.

به گفته فرد رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، جان‌باخته حوالی ساعت سه تا چهار صبح برای غواصی زیر آب رفته و غرق شده است. جسد وی ساعت ۱۲ ظهر در عملیات جست‌وجوی زیرسطحی در همان محدوده سکوی فروزان پیدا و به شناور ناجی ۹ منتقل شد. با هماهنگی با دریابانی گناوه، جسد متوفی با یک فروند قایق موتوری به گناوه منتقل و تحویل مقام‌های مسئول شد.

عبدالله بویراتی، مدیر عامل تعاونی صیادان بندر گناوه هم گفت: صیاد غرق‌شده نزدیک سکوی نفتی فروزان اهل این شهرستان نیست. طبق گزارش‌های دریافتی این صیاد اهل آب‌پخش دشتستان بود و جسد او پس از پیدا شدن به گناوه انتقال یافت. این تعاونی اطلاعی از نحوه خروج قایق این صیاد ندارد.