تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

رئیس بیمارستان فوق تخصصی دکتر محمد کرمانشاهی از مسموم شدن ۲۴ کودک روستای شیخ‌صله شهرستان ثلاث باباجانی خبر داد و گفت: همه کودکان در این بیمارستان بستری شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر فریبا ویسی با بیان اینکه مسمومیت این کودکان با علایم اسهال و استفراغ همراه بوده اظهار کرد: از مجموع ۲۴ نفر بستری شده در این بیمارستان ۲۲ تن از طریق آمبولانس به این مرکز اعزام شدند و ۲ نفر نیز خود به همراه خانواده به این مرکز درمانی مراجعه کردند.

او با بیان اینکه پذیرش این مسموم‌شدگان از بامداد سه‌شنبه ۱۸ و از ساعت ۳.۵ آغاز شد، افزود: همه این افراد تا ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه صبح امروز سه‌شنبه پذیرش و بلافاصله بستری شدند. پس از اعلام مسومیت، بلافاصله وضعیت بحرانی و آماده باش در بیمارستان اعلامو بخش‌ها را برای پذیرش مسمومان فراهم کردیم که خوشبختانه مشکلی در پذیرش و بستری این کودکان پیش نیامد.

ویسی حال عمومی تمام ۲۴ کودک بستری شده در این بیمارستان را ثابت اعلام کرد و گفت: خوشبختانه کودک بدحال اکنون نداریم و در حال طی کردن روال درمانی هستیم. همه این کودکان دارای علایم اسهال و استفراغ هستند اما دلیل اصلی مشکل این افراد منوط به جواب آزمایش‌هاست.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی دکتر کرمانشاهی و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از همه این افراد آزمایش‌های لازم گرفته شده و منتظر جواب آزمایش‌ها برای اعلام دلیل بروز این علایم در آنها هستیم. به احتمال قوی مسموم شدن مردم روستای شیخ صله به دلیل آلودگی آب بوده است.