بورس تهران امروز دوشنبه دهم شهریورماه را با رشد آغاز و البته در کمتر از یک ساعت بعد نزدیک به پنج هزار واحد افت کرد و در دقایق پایانی بازار شاخص کل با ۹ هزار و ۱۷۴ واحد رشد اولین روز کاری هفته جاری را در ارتفاع یک میلیون و ۷۲۷ واحد به پایان رساند.

به گزارش همشهری آنلاین، معاملات امروز بازار سرمایه  با رشد همراه بود اما در کمتر از یک ساعت با افت همراه شد و تا ساعت ۱۲:۳۰ شاخص کل بورس با ۹ هزار و ۱۷۴ واحد رشد رقم یک میلیون و ۷۲۷ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۴۴۵۸ واحد افت به رقم ۴۶۲ هزار و ۴۹۸ واحد رسید. معامله‌گران امروز دو میلیون و ۲۶۶ هزار معامله به ارزش ۲۴۲ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال انجام داده‌اند.

بنابراین گزارش در لحظات پایانی بازار امروز شاهد بازگشت مجدد برخی سهم‌های بزرگ و مورد توجه بازار مثل شپنا و شبندر از گروه پالایشی، وتجارت و وبصادر از گروه بانکی، فولاد از گروه فلزات اساسی به صف خرید بودیم، برخی نمادهای مذکور در میانه‌ی بازار تا محدوده‌ی منفی نیز عقب‌نشینی داشتند. صف فروش در نمادهای شستا و خساپا نیز جمع شد.

خلاصه‌ی اتفاقات نیمه‌ی دوم بازار بازگشت جو تا حدودی متعادل را به دنبال داشت و فروش‌های هیجانی نیمه‌ی اول تا حدودی خنثی شد.

فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

 فرابورس نیز با ۲.۱۸ واحد افت رقم ۱۸ هزار و ۱۵۸ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۷۰۲ هزار و ۳۵۸ معامله انجام داده‌اند که ۶۵ میلیارد و ۷۳۷ میلیون ریال ارزش داشت.

پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سنگ آهن گهرزمین و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.