مدیر خبرگزاری قوه قضاییه در توییتی از تکذیب دستور آیت الله رئیسی برای اعاده دادرسی سه متهم اعدامی حوادث آبان ماه خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری فارس دقایقی پیش نوشت: به دستور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی درخواست ماده ۴۷۷ برای سه مجرم اعدامی (معروف به مجرمان آبان ‌ماه) شده است و بدین ترتیب بر این این سه مجرم اعاده دادرسی صورت خواهد گرفت و عملا اجرای حکم برای آنها متوقف شده است.

هنوز چند دقیقه از این خبر خبرگزاری فارس نگذشته بود که مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه در توییتی از تکذیب خبر منتشر شده در یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر دستور آیت الله رییسی برای اعاده دادرسی سه متهم اعدامی حوادث آبان ماه خبر داد.

مرکز رسانه قوه قضاییه نیز اعلام کرد: در پی انتشار خبری در یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر صدور دستور اعاده دادرسی سه متهم اعدامی حوادث آبان ماه، مرکز رسانه قوه قضائیه ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد همچنان که روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری گفته «ممکن است در فرایند قانونی اجرای احکام، دادرسی‌های فوق‌العاده مانند اعمال ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری چه در این پرونده و چه در سایر پرونده‌ها نتیجه پرونده را توأم با تغییر کند».

طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه  در این پرونده نیز در صورت وصول درخواست، قوه قضائیه طبق روال قانونی به آن رسیدگی خواهد کرد اما تا کنون درخواستی از جانب وکلای متهمین واصل نشده است.