نقاشی پیکاسو از عشق جوانش که تا زمان مرگ آن را نزد خود نگه داشته بود، در حراج ساتبی به فروش می‌رود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، نقاشی سیاه‌قلمی که در حراج ساتبی لندن به فروش خواهد رفت، از ماری ترز والتر، معشوقه و مدل پابلو پیکاسو و الهام‌بخش آثار او در فاصله زمانی ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۵ کشیده شده است. پرتره‌ای که پیکاسو تا زمان مرگ خود مخفی نگه داشته بود، برای نخستین بار به حراج گذاشته می‌شود. این نقاشی سیاه‌قلم متعلق به سال ۱۹۳۱، بر یکی از بزرگترین روابط قرن بیستم نور می‌تاباند. اثری که پیکاسو زمانی خلق کرد که هنوز این رابطه را پنهان می‌کرد.

هلنا نیومن، مدیر دپارتمان هنر مدرن و امپرسیونیست ساتبی می‌گوید: این حقیقتا یک جواهر و اثری بسیار زیباست. او از تکنیکی استفاده کرده است که به اثر صمیمیتی حیرت‌انگیز داده است. اثر سیاه قلم است و حالت دست‌های نقاشی طوری است که تماما او (سوژه) را در آغوش گرفته است. وقتی پیکاسو عاشق ماری ۱۷ ساله شد، ۴۵ سال داشت. اولیور پیکاسو پسر بزرگ پابلو پیکاسو معتقد است که دیدار ماری و رابطه عاشقانه آن‌ها بسیار روی پدرش اثر گذاشت و مثل تولدی دوباره برای او بود. 

ماری ترز والتر معشوقه پیکاسو

او الهام‌بخش نقاشی‌ها، طراحی‌ها و مجسمه‌های پیکاسو بود که از قضا در زمره آثار بزرگ او قرار دارند. پرتره‌ای که قرار است در حراج ساتبی به فروش برسد، برای پیکاسو بسیار مهم و عزیز بود و او تا زمان مرگش آن را نزد خود نگه داشت. بعد از مرگ پیکاسو این نقاشی به پسرش برنارد رسید. صاحب فعلی اثر آن را در سال ۱۹۸۶ خرید و تا کنون در هیچ نمایشگاهی به نمایش گذاشته نشده است. اثر دیده نشده پیکاسو در ۲۸ جولای در حراج ساتبی با قیمت تخمینی ۶ تا ۹ میلیون پوند فروخته خواهد شد. 

ماری-ترز والتر متولد لو پرو-سور-مرن، فرانسه بود. او در سن ۱۷ سالگی در ایستگاه راه‌آهن پاریس با پابلو پیکاسوی ۴۵ ساله آشنا و وارد رابطه شد. پیکاسو در آن زمان همسری به نام اولگا خوخلووا داشت. با نمایش تابلوهایی با سیمای ماری-ترز، اطرافیان پیکاسو و از جمله همسرش اولگا به رابطه آن دو پی بردند. در ۵ مارس ۱۹۳۵، ماری از پیکاسو دختری به نام مایا به‌دنیا آورد و اولگا پس از اطلاع، از پیکاسو تقاضای طلاق کرد.

نقاشی سیاه‌قلم از ماری ترز والتر

برچسب‌ها