جمعی از مدیران فرهنگی تهران در دیدار با حجت‌الاسلام قرائتی در خصوص موضوعات شهری و فعالیت‌های دینی در پایتخت با ایشان گفت‌وگو کردند

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام صادق زاده در ابتدای این دیدار که با حضور جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، فرجود ،محمدی ، ضرغامی،ریاضی میرپور و فتاحی رواسای سازمانهای فاوا، مرکز ارتباطات، زیباسازی و مدیران کل همشهری، آموزش و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از برگزاری طرح تفسیر رمضان با قرآن در شهرداری تهران گفت: اگر مشارکت مسئولانه دوستان حاضر در این جلسه نبود ، انجام این طرح امکانپذیر نمی شد. . ایشان حضور بیش از ۱۴هزار نفر از کارمندان شهرداری و ۷۰ هزار نفر از شهروندان را در سال اول انجام طرح موفقیت آمیز دانست و اظهار نمود که جوایز بخش عمومی ارسال شد و از کارمندان برگزیده نیز با حضور در محل کار آنها تجلیل به عمل آمد. 

دکتر جوادی یگانه نیز با اشاره به پخش اذان از ۴۰۰ نقطه شهر گفت: علی رغم گستردگی شهر تهران، تغییر چهره شهر در مناسبت های ملی مذهبی کاملا مشخص است و این وضعیت در هیچکدام از شهرهای کشور قابل مشاهده نیست. 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین به تغییر نگاه انسان محور مدیریت شهری به شهر و محله با رویکرد مسجد محوری تاکید نمود .

 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مفسر قرآن کریم و رئیس ستاد تفسیر ضمن تقدیر از تلاشهای مدیران دستگاههای مختلف شهرداری تهران در برگزاری طرح قرآنی سی روز، سی درس گفت : خداوند به شما پاداش دهد که در راستای فهم و انس بیشتر جامعه با قرآن کریم و نشر و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش نمودید و قطعا زحماتتان در آخرت جبران می شود. 

ایشان با اشاره به تکرار ۱۴ مرتبه کلمه "بغته" به معنای ناگهانی در قرآن گفت: دوران مسئولیتها در این دنیا کوتاه و گذراست. تلاش شما این باشد که در این فرصت اندک ذخیره ای برای آخرت خود مهیا کنید و کاری کنید این طرح از جرقه تبدیل به جریان شود تا هرکه بعد از شما آمد آن را ادامه دهد.   
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر قانون مداری و عمل بر اساس مجوز های قانونی و شرعی گفت: همیشه یک اسلام شناس کنار شما باشد وتا زمانی که کار واجب هست از کار مستحب بپرهیزید .

چهره محبوب قرآنی کشور در ادامه بیان نمود : باید در انجام فعالیت های فرهنگی به پنج اصل کار واجب، گسترده و ملیونی، رده سنی ،قابل تقلید و با حداقل امکانات و ارزان قیمت توجه داشت. 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان این دیدار یک جلد نسخه نفیس تک جلدی ترجمه و تفسیر قرآن کریم را که گزیده نکته ها و پیام های تفسیر ده جلدی نور می باشد را به حاضرین هدیه داد.