تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

معاون دادستان بیرجند گفت: ۴۴ بنا در روستاهای حاجی‌آباد و امیرآباد بیرجند با توجه به اهمیت جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز تخریب شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمد قاسمی شنبه ۲۴ خرداد افزود: یکی‌از مشکلاتی که نظام مدیریت و برنامه‌ریزی شهری و روستایی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز است.

وی گفت: براساس قانون تمام ابنیه‌ای که احداث آنها تخلف است باید به حالت اولیه بازگردد.

معاون دادستان بیرجند اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های به دست آمده، اردیبهشت‌ماه ۹۹ بازدید میدانی انجام شد و طبق اخطار ۷۲ ساعته مقرر شد تا متخلفان دام‌ها و پرندگان خود را از این فضاها به جای دیگری منتقل کنند.

قاسمی تصریح کرد: ساخت‌وساز این بناها بدون مجوز کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری ارازی زراعی و باغی بوده که در راستای ماده ۱۰ قانون فوق‌الذکر ۱۷ مورد تخریب کامل و بقیه به دلیل وجود احشام، دام و پرندگان مهلت یک ماهه برای تخریب کامل و انتقال مصالح گرفتند.

وی تأکید کرد: بهترین روش برای مقابله به ساخت‌وسازهای غیرمجاز اقدام به موقع است نه اینکه پس از ۲ سال گذشت از ساخت و ساز مدیران به فکر قلع آن بیفتند.

قاسمی افزود: دستگاه‌های متولی باید از اینگونه ساخت و سازها جلوگیری کنند.

وی گفت: هیچگونه عذری از مدیران برای کوتاهی در این زمینه پذیرفته نخواهد بود، همچنین وصل انشعابات آب، برق و گاز و تلفن به این ابنیه ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

ابنیه‌های تخریبی در مناطق ذکرشده مسکونی نبوده‌اند، حاجی‌آباد و امیرآباد از روستاهای اقماری بیرجند مرکز خراسان جنوبی هستند که در سال‌های گذشته گرانی زمین و مسکن در مرکز استان ساخت و سازهای غیرمجاز را در این مناطق افزایش داده است.