به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه آئین بهرهبرداری ۶ کیلومتر از پروژه ۴ خطه جاده هراز در جمع خبرنگاران گفت: دو بخش ۳ کیلومتری در محور پلور - لاسم و دیگری در بخش وانا به بهرهبرداری رسیده است، که با بهرهبرداری از این ۶ کیلومتر، ۷۲ کیلومتر از جاده هراز ۴ خطه شده و ۲۹ کیلومتر باقی میماند که در دست احداث است.
وی با بیان اینکه این پروژه جزء سختترین عملیات راهسازی کشور محسوب میشود، تصریح کرد: به دلیل استفاده همزمان مردم و عملیات اجرایی پیمانکاران، این پروژه، پرهزینه و زمانبر شده است با این وجود به دنبال آن هستیم تا پایان این دولت، مشکلات آن برطرف شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: تونل وانا و پلی که در ابتدای آن احداث شده است، بزرگترین و طولانیترین تونل جاده هراز با طول ۱۷۰۰ متر است.
اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در منطقه چلاو نیز در حدود ۴۵ روز یک زیرگذر احداث شده بود اما معارضی که برای آن به وجود آمد پروژه را یکسال به تعویق انداخت، تصریح کرد: با ورود رئیس جمهوری این مشکل برطرف شده و کار اجرایی آن به زودی آغاز میشود.
وی همچنین با بیان اینکه ترافیک معادن شن و ماسه در حوزه آمل، حجیم و پرشمار است و این زیرگذر گره ترافیکی آنجا را برطرف میکند، گفت: پیشبینی میکنیم حدود ۴۰ درصد عملیاتهای راهسازی هراز از سال ۹۴ تاکنون انجام شده و امیدواریم کارهای باقیمانده کمک کند تا توقف ترافیکی کمتری داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هیچ طرح نیمه تمام رها شده در مازندران وجود ندارد و تمامی طرحهای این استان در حال عملیات هستند، خاطرنشان کرد: در طی یکسال، عملیات ۳۰ درصد پیشرفت کرد که یک رکورد محسوب میشود و در روزهای آینده ۱۷ کیلومتر آن نیز افتتاح خواهد شد.