رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت مردی جوان خبر داد که با وعده تجارت و دوستی، از خانم های جوان سرقت و اخاذی می کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، سرهنگ مرتضی نثاری درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: مدتی قبل گزارش های مردمی مبنی بر سرقت مقرون به آزار از طریق اخاذی و تهدید زنان توسط فردی به نام «وحید» به پایگاه چهارم پلیس آگاهی اطلاع داده شد.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات مقدماتی برای کارآگاهان مشخص شد وحید با ظاهر کاملاً آراسته و موجه، با اجاره خودروهای لوکس خارجی و گران‌قیمت در سطح شهر تهران پرسه‌ می زد و با شناسایی طعمه‌های خود از بین خانم ها و برقراری ارتباط و معرفی به عنوان شخصی تاجر و سرمایه‌دار در زمینه‌های مختلف از جمله گوشت و گاوداری، با پیشنهاد مشارکت در امور تجاری یا ازدواج اعتماد طعمه‌های خود را جلب می‌کرد.

سرهنگ نثاری اضافه کرد: همچنین به دست آمد وحید پس از گذشت مدتی ضمن دعوت از طعمه‌های خود به رستوران و کافی‌شاپ، رابطه صمیمی‌تری با آنها برقرار می کرد و پس از اعتمادسازی و تبادل پیام های عاشقانه، سوژه‌های خود را اغفال می کرد و حین مواجه شدن با مخالفت و قطع ارتباط قربانیان، آنها را با تهدید مجبور به ادامه دوستی و سپس از آنها سرقت و اخاذی می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: با تجمیع تحقیقات و اطلاعات به دست آمده و با هماهنگی بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ تهران دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت و با شناسایی مخفیگاه در یک عملیات پلیسی متهم دستگیر شد.

نثاری افزود: وحید پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن قبول بزه انتسابی به کارآگاهان گفت که حدود یک سال است برای تامین هزینه‌های زندگی، اقدام به این کار کرده و تاکنون ۸ فقره زورگیری و اخاذی از سوژه‌های خود به مبلغ ۲ میلیارد ریال داشته است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بیان اینکه با توجه به اعتراف صریح متهم کارآگاهان توانستند تاکنون ۴ قربانی را شناسایی کنند، گفت: با دستور قضائی تصویر بدون پوشش وی برای شناسایی سایر شکات منتشر شده و این افراد می‌توانند برای تشکیل پرونده و ادامه شکایت خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران واقع در محله نارمک، میدان نبوت (هفت حوض) مراجعه کنند.