استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه دیل در گچساران پس از ۴ روز کوشش طاقت‌فرسای نیروهای مردمی و اداری مهار شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین کلانتری افزود: این آتش‌سوزی ساعت ۲ بامداد روز جمعه نهم خرداد به دلیل نامعلومی به جان جنگل‌ها و مراتع دیل افتاده بود.

وی بیان کرد: با وجود به‌کارگیری بالگردهای سپاه و ارتش و مشارکت نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و ستاد بحران و گروه‌های مختلف مردمی به دلیل سخت‌گذر بودن منطقه و وزش شدید باد، مهار آتش در این منطقه به کندی صورت گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بیش از ۲۰۰ نفر نیروی عملیاتی و پشتیبانی در کار اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع گچساران مشارکت کردند.

کلانتری افزود:علت و وسعت این آتش‌سوزی از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

وی با اشاره به اهمیت جنگل‌ها و مراتع در زندگی انسان به ویژه جوامع محلی تاکید کرد: مردم برای صیانت از عرصه‌های طبیعی تلاش بیشتری کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جنگل و مرتع یکی از ارکان توسعه اقتصادی استان است که می‌تواند زیرساخت خوبی برای رونق گردشگری، کشت گیاهان دارویی، کشاورزی و دامپروری باشد.

 هفته نخست خرداد نیز آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع مناطق خنگ بنار و کوه گوهر نارک در شهرستان گچساران پس از ۵ روز تلاش طاقت‌فرسا مهار شد.

در آتش‌سوزی منطقه خنگ بنار گچساران ۲۵۰ هکتار جنگل و مرتع طعمه حریق شد.

بامداد امروز دوشنبه ۱۲ خرداد پس از ۵ روز تلاش، آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه نیز مهار شد.

پوشش گیاهی منطقه دیل گچساران درختان بلوط، ارزن و بادام کوهی است.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد، ۴۱۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.