رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: تکمیل فرآیند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی، شاخه فنی و حرفه‌ای و استانداردهای مهارتی کاردانش با اولویت پایه دوازدهم با تصویب شورای مدرسه و هماهنگی اداره به صورت تراکمی و با برنامه‌ریزی و سازمان دهی هنرآموزان به صورت حضوری انجام می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، خسرو ساکی با بیان اینکه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای به دلیل وجود مهارت های عملی و وجود پودمان هایی که باید به صورت عملی آموزش داده شوند و به صورت عملی امتحان گرفته شوند، دارای ارزشیابی متفاوتی از دروس نظری هستند.

وی ادامه داد: تکمیل فرآیند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی، شاخه فنی و حرفه‌ای و استانداردهای مهارتی کاردانش (داخل و خارج هنرستان) از تاریخ ۲۷ خرداد تا  ۱۵ مرداد با اولویت پایه دوازدهم با تصویب شورای مدرسه و هماهنگی اداره به صورت تراکمی و با برنامه‌ریزی و سازمان دهی هنرآموزان به صورت حضوری انجام می‌شود.

ساکی گفت: ارزشیابی پایانی خرداد ۹۹ دروس عمومی، شایستگی‌های غیرفنی و پایه فنی هنرستان‌ها به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. این ارزشیابی بر اساس شناخت معلمان از میزان فعالیت‌های حضوری و غیرحضوری دانش آموزان و استفاده از سایر شیوه‌های ارزشیابی پیش گفته، انجام خواهد شد.

او افزود: در دروس پایه فنی و شایستگی‌های غیرفنی، حصول اطمینان از آموزش حضوری و غیرحضوری و پودمان های باقیمانده به معلمان مربوط خواهد بود.