قائم مقام وزارت بهداشت با بیان اینکه ‌ابتلا ‌به ‌کرونا در همه سنین‌ اتفاق می‌افتد، گفت: افراد بالای ۶۰ سال گروهی هستند که بیش از سایر گروه ها در خطر مرگ بر اثر کووید-۱۹ قرار دارند.

‌به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه ۳ خرداد گفت: در روزهای ابتدایی مبارزه با کروناویروس همانند دیگر کشورها با کمبودهایی در زمینه تهیه ماسک، گان و دستکش مواجه بودیم و به برکت جوانان مؤمن و متدین ایرانی، امروز در بسیاری از این اقلام صادرکننده هستیم.

حریرچی اضافه کرد: ایثاری که پرسنل بیمارستان از خود نشان دادند همیشه در ذهن می‌ماند. اما اگر مردم عزیز موارد بهداشتی را رعایت نکنند، هم خستگی این کادر و هم تعداد مبتلایان افزایش می‌یابد. لذا بهترین هدیه و تجلیل از این افراد رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

او ادامه داد: مبتلا شدن به ویروس کرونا (کووید-۱۹) در همه سن‌ها اتفاق می‌افتد، اما احتمال فوت افراد در سن بالای ۶۰ سال بیشتر است، خصوصاً در افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند. لذا شناسایی و هدف گذاری افراد از جمله گروه‌های بالای ۶۰ سال که ممکن است زودتر به این ویروس مبتلا شوند مهمترین کار است.