مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی کانون‌های گردشگری این استان در تعطیلات عید سعید فطر تعطیل است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهرداد جوادی شنبه سوم خرداد در گفت‌وگو با ایرنا تاکید کرد: این اقدام با توجه به هشدارهای صادر شده در خصوص وضعیت قرمز برخی استان‌های همجوار در خصوص شیوع ویروس کرونا و به‌علت جلوگیری از شیوع این ویروس و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن، انجام می‌شود.

وی افزود: از مردم نقاط مختلف کشور و چهارمحال و بختیاری درخواست می‌شود تا زمان ریشه‌کنی ویروس کرونا در خانه‌های خود بمانند و از سفر به این استان خودداری کنند.

جوادی تصریح کرد: براساس نظر پزشکان و فعالان کادر بهداشت و درمان، حضور در مکان‌های تفریحی و گردشگری احتمال افزایش شیوع ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

چهارمحال و بختیاری ۸۰۰ جاذبه میراث فرهنگی و طبیعی دارد که از این تعداد ۱۰۵ جاذبه گردشگری و ۱۵ کانون گردشگری است.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر دارد.