مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قاچاقچی سیگار در استان با حکم شعبه سوم‌ قاچاق کالا و ارز تعزیرات به پرداخت یک ‌میلیارد و ۵۷ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، براتعلی صالحی پنج‌شنبه اول خرداد اظهار کرد: خبر بارگیری این محموله مبنی بر مبادرت به حمل کالای قاچاق از نوع سیگار خارجی از شهر شیراز و عبور آن از مسیر بابامیدان به یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد دریافت شد.

وی افزود: بر همین اساس ماموران در قالب ۲ اکیپ در جاده ارتباطی بابامیدان به یاسوج در محدوده روستای کوشک اقدام به برپایی تور ایست و بازرسی کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خودروی حامل بار قاچاق مشاهده و به محض روئیت شدن با دستور ایست ماموران مواجه شد اما با بی‌توجهی از این دستور متواری شد.

صالحی ابراز داشت: این افراد مورد تعقیب و گریز پلیس قرار گرفتند و سپس به لاستیک‌های خودرو گلوله شلیک شد و در نهایت متهمان در دام قانون افتادند.

وی ابراز داشت: تعداد ۲۲۴ هزار و ۲۰۰ نخ سیگارت خارجی  در بررسی از این خودرو حامل قاچاق کشف و ضبط شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پرونده برای سیر مراحل قانونی به شعبه سوم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی یاسوج ارسال شد و پس از اظهارات متهمان و دفاعیات آنها، قاچاق بودن کالای مکشوفه محرز و اتهام انتسابی را مسلم تشخیص دادند.

صالحی افزود: شعبه سوم قاچاق کالا و ارز تعزیرات متهم ردیف اول را محکوم به ضبط کالا و مصادره خودرو و جریمه یک میلیارد و ۵۷ میلیون ریال در حق صندوق دولت و نفر دوم را به حکم برائت رای دادند.

کهگیلویه و بویراحمد در مسیر قاچاق کالا از بنادر جنوبی به استان‌های مرکزی و تهران قرار دارد.

این استان با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران واقع‌ شده است.