مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: ۲۰ واحد از ۱۵۰ واحد صنعتی تولیدکننده یا مصرف‌کننده مواد شیمیایی در این استان به لحاظ تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل خطرآفرین است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  ایرج کارخایی روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت افزود: تمهیدات و الزامات پدافند غیرعامل شیمیایی در واحدهای تولیدی و صنعتی خطرآفرین مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به دستورالعمل سطح‌بندی پدافند غیرعامل، تصریح کرد: ۶۱ دستگاه و ۲۶۳ مرکز در استان سمنان مشمول این دستورالعمل شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان ۷۵ درصد پیشرفت دارد و آخرین مهلت برای اتمام این طرح‌ ۳۱ خرداد امسال تعیین شده است.

وی گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان یک سند بالادستی برای شناسایی آسیب‌ها و تهدیدها و نیز اقدامات لازم در این راستا است.

کارخایی اظهار کرد: کمیته پدافند زیستی استان سمنان در راستای تشکیل ستاد استانی مقابله با کرونا با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و به کارگیری آن‌ها در قالب دستورالعمل اجرایی قرارگاه پدافند زیستی تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴ جلسه از کمیته پدافند زیستی استان سمنان به صورت عمومی و تخصصی برگزار شد و پیگیری‌ها و بازدیدهای مختلفی برای عملیاتی شدن مصوبات آن در استان سمنان انجام شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان یادآور شد: اولویت پیگیری‌ها در کمیته پدافند زیستی رصد و پایش محورهای حوزه تهدیدات پدافند زیستی مانند تهدیدات انسان‌ساخت، آب آشامیدنی، دام و طیور و آبزیان، نباتات، صنایع غذایی، محیط زیست و منابع طبیعی است.