رئیس مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه برخی معلمان حق‌التدریسی همچنان گلایه دارند که حقوق چند ماه آنها پرداخت نشده است، گفت: در اسفند ماه به مؤسسان به طور رسمی اعلام شد که موظف هستند‬ حقوق‬ پرسنل‬ خود‬ را‬ کامل‬ پرداخت‬ کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مجتبی زینی‌وند با بیان این مطلب افزود: حتی به ادارات کل مصوبه‌ای ابلاغ شده که حتماً این موضوع را مدنظر قرار دهند. اگر همکاران گلایه دارند، می‌توانند از طریق سامانه ۴۳۱۷ شکایت خود را مطرح کنند که برای همین منظور طراحی شده است. ما هم مصرانه پیگیر هستیم و حتی پرداخت تسهیلات به موسسان در قبال این است که حقوق و مزایای پرسنل خود را پرداخت کرده باشند.

وی در ادامه درباره زمان اعلام شهریه مدارس غیردولتی هم گفت: شهریه شهر تهران مانند سال قبل تا پایان هفته اول خرداد اعلام می‌شود و برای سایر استان‌ها هم بعد آن تعیین و اعلام خواهد شد.

زینی‌وند در خصوص این موضوع که برخی مدارس غیردولتی به دلیل اینکه می‌خواهند جریان حضوری آموزش را به دلیل مشکلات اقتصادی که این روزها گریبان گیرشان است، به جریان بیندازند و از سوی دیگر بسیاری از موارد از جمله برگزاری امتحانات به صورت حضوری به شورای مدارس سپرده شده است، گفت: اصل در برگزاری امتحانات، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط و مقرراتی است که وزارتخانه اعلام می‌کند. وزارتخانه روی حضوری برگزار شدن امتحانات دو پایه تاکید دارد. یکی پایه نهم به خاطر تاثیرش بر هدایت تحصیلی و دیگری برای پایه دوازدهم که سراسری برگزار می‌شود.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی افزود: درباره مابقی پایه‌های متوسطه بر اساس تصمیم وزارتخانه نحوه ارزشیابی یا برگزاری امتحانات به عهده شورای مدارس است اما ما توصیه نمی‌کنیم امتحانی حضوری در این مقاطع برگزار شود چون به هر حال تبعاتی خواهد داشت.