سازمان یونیسف هشدار داد که احتمال مرگ روزانه ۶ هزار کودک زیر ۵ سال طی ۶ ماه آینده در جهان به دلیل پیامدهای شیوع کروناویروس وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت: یونیسف اعلام کرد: به دلیل تاثیرات شیوع کروناویروس بر خدمات معمول بهداشت و درمان ممکن است طی ۶ ماه آینده روزانه ۶۰۰۰ کودک بر اثر عوامل قابل پیشگیری جان خود را از دست بدهند.

بروز اختلال در خدمات مراقبتی و بهداشتی از مادران و کودکان در جهان از قبیل برنامه‌های تنظیم خانواده، وضع حمل، مراقبت‌های پس از زایمان و واکسیناسیون ممکن است به فوت ۱.۲ میلیون کودک زیر ۵ سال دیگر طی ۶ ماه آینده منجر شود.

بنابر اعلام یونیسف، این آمار پیش بینی شده علاوه بر ۲.۵ میلیون کودکی است که هر ۶ ماه و پیش از ۵ سالگی در سطح جهان جان خود را از دست می‌دهند. این شرایط می‌تواند تهدیدکننده پیشرفت‌هایی باشد که طی یک دهه در راستای پیشگیری از مرگ و میر کودکان به دست آمده است.

در گزارش این سازمان آمده است: همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ با پیامدهای قابل توجهی برای زندگی تمامی افراد همراه است اما بدون شک این بیماری بزرگترین و فوری‌ترین بحرانی در جهان است که کودکان از جنگ جهانی دوم با آن روبرو بوده‌اند.