تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد:‌ سال گذشته ۱۱ قنات در این استان احیا و بهره برداری شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «امین روشنی» اظهار کرد: با مطالعات انجام گرفته قرار است طی  سال جاری نیز حداقل چندین رشته دیگر از قنات‌های موجود استان مرمت و احیا شوند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از  راه اندازی سامانه قنوات یاد کرد و افزود: کلیه قنات‌های استان تهران در این سامانه ثبت و مشخصات آنها درج شده است.

روشنی تصریح کرد: این موضوع برنامه‌ریزی برای احیای قنات‌ها در شهرستان‌های مختلف تهران را آسان تر می‌کند و باعث توزیع متناسب اعتبار در استان می‌شود.

وی درباره اجرای پروژه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان تهران نیز گفت: سال گذشته ۸۷ پروژه آبیاری تحت فشار به وسعت ۶ هزار و ۲۴۳ هکتار در استان به بهره برداری رسید.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: همچنین سال گذشته ۷ هزار متر کانال احداث و  ۱۱ هزار و ۴۱۵ متر لوله گذاری برای انتقال آب در اراضی کشاورزی استان تهران انجام شد.

وی بیشترین پروژه های آبیاری و احداث کانال را در شهرستان‌های ورامین و ری اعلام و بیان کرد: برنامه ریزی کردیم در شهرستان‌های جنوبی و کم آب پروژه‌های آبیاری تحت فشار را احداث کنیم.

روشنی اضافه کرد: دولت ۸۵ درصد از هزینه‌های اجرای این سیستم نوین آبیاری را به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌کند.