فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر این‌که تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز مشارکت فعالانه داشته باشند، گفت: مقابله با این پدیده غیرقانونی طی سال جاری تشدید می‌شود.

به گزارش همشری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسین توکلی کجانی پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت در جلسه ستاد ساماندهی پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان ری اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید یک متولی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز تعیین کنند و تمامی فعالیت‌ها از این کانال انجام‌شود.

وی با بیان این‌که در حوزه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز دستگاه‌های انتظامی و قضایی همکاری خوبی با سایر نهادهای اجرایی دارند، افزود: این همکاری طی سال جاری باید بیش از گذشته تقویت شود.

توکلی عنوان کرد: خوشبختانه طی چند ماه گذشته به دلیل برگزاری انتخابات، شیوع ویروس کرونا و ایام نوروز شاهد افزایش نظارت ها و کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها، حریم شهرها و داخل مناطق شهری بودیم که باید این روند بیش از گذشته طی سال جاری ادامه داشته باشد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه با بیان اینکه بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای شهرستان با بهانه ساخت گلخانه انجام می شود، تاکید کرد: احداث شهرک های گلخانه ای با توجه به نزدیکی بازار مصرف، استفاده کم از آب و بهره وری بالا یک ضرورت است.

توکلی ادامه داد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری به همراه بانک های عامل و سایر دستگاه های اجرایی باید با اعطای تسهیلات و تسهیل روند صدور مجوز زمینه ایجاد شهرک های گلخانه ای را در شهرستان ری فراهم کنند.

جلسه ستاد ساماندهی پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان ری امروز چهارشنبه با حضور حسین توکلی کجانی، فرماندار ویژه شهرستان و جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران قرار گرفته است.