تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان گفت: پس از سیل سال گذشته برنامه‌ریزی عملیاتی در برابر سیلاب را آغاز کردیم. بر این اساس امسال کمترین آسیب به پل‌های استان وارد شد اما تخریب در راه‌های روستایی، شنی و خاکی افزایش داشت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احسان عراقی‌زاده بیان کرد: خسارت سیل اواخر فروردین‌ سال ۹۹ بیش از ۴۵ میلیارد تومان برآورد شد و امسال با اقدامات پیشگیرانه، میزان خسارت سیلاب به راه‌های کرمان کمتر از ۱۰ درصد سیل اواخر فروردین سال گذشته بود.

عراقی‌زاده افزود: خسارت سیل به صورت عمده به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، بافت، رابر، ریگان، فهرج و به‌خصوص بخش‌های گلباف، شهداد و راین بود.

وی اظهار کرد: خسارت‌های سیلاب در بخش‌های مختلفی از جمله آسیب به  راه‌های اصلی، رویه‌های آسفالتی و شنی، تخریب شانه‌ها، آبشستگی و آسیب به برخی قسمت‌های راه‌های فرعی و روستایی، تخریب پشت کوله‌های پل‌ها، تخریب آبنماها و جاده‌های خاکی روستایی در قسمت مسیرهای سیلاب و رودخانه‌ها بوده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان گفت: امسال تخریبی در حوزه پل‌ها و محورهای اصلی به علت سیلاب‌های اخیر در این استان نداشتیم زیرا از سال گذشته فرایند اصلاح رادیه و برید پل‌ها و حفاظت از جاده‌ها را آغاز کردیم و شانه‌ها و اصلاح پشت پل‌های جاده‌های اصلی و فرعی و حتی روستایی در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

عراقی‌زاده عنوان کرد: عملیات‌های پیشگیرانه بسیار ارزان‌تر از بازسازی و احداث است. اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، عملیات اجرایی تنظیم بستر رودخانه‌ها، تعمیر و احداث دریواسیون پل‌ها و احداث کانال دفع آب‌های سطحی و احداث قنوات را در این استان اجرا کرده است.