گروه‌های تولید پروژه‌های مهم سینمایی و تلویزیونی در چین با پایان یافتن قرنطینه ناشی از شیوع کرونا کار خود را با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی از سر گرفته‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، درام جاسوسی ژانگ ییمو و سریال‌های محبوب تلویزیونی از جمله پروژه‌هایی هستند که اجازه یافته‌اند روند تولید را در چین پس از کرونا از سر بگیرند. با باز شدن درهای استودیوها و روشن شدن دوربین‌ها، نشانه‌های زندگی به صنعت فیلم و سینما در چین بازگشته و شاید در آینده نزدیک سینماها هم بازگشایی شوند.

استودیوهای سینمایی و تلویزیونی در شهرهای نینگبو، شانگهای، کینگدائو و شیان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تولید سریال‌هایی چون «افسانه فی» و «بسان یک رودخانه خروشان» ادامه یافته است. «تنگنا» به کارگردانی ژانگ ییمو هم یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سینمایی در چین است که بازیگران و گروه تولید آن سر صحنه بازگشته و کار را از سر گرفته‌اند.

راه افتادن چرخ تولید در صنعت فیلم و سینما بخشی از برنامه اصلی دولت چین برای بازگرداندن قطار اقتصاد این کشور به ریل اصلی است. بازگشایی سالن‌های سینما و آغاز فعالیت دوباره مکان‌های گردشگری و البته باز شدن مدارس و برگشتن دانش‌آموزان به کلاس‌های درس هم در این راستا ارزیابی می‌شود. هر چند بسیاری از این فعالیت‌ها از ترس بازگشت موج دوم ویروس کرونا دوباره بسته و تعطیل شده‌اند.

مقام‌های مسئول در صنعت فیلم و سینمای چین برای تعطیل نشدن فعالیت‌های قوانین سختگیرانه اعمال کرده‌اند. از جمله قرنطینه شدن کامل عوامل و بازیگران و لزوم آشنایی با اطلاعات مربوط به پیشگیری از شیوع بیماری‌های فراگیر. مقام‌های محلی هم با دادن مشوق‌های مالی چون کاهش اجاره تجهیزات سینمایی و تامین غذای گروه‌ها به ادامه گردش چرخ تولید کمک می‌کنند.