فرماندار و رئیس شورای تامین رودبار جنوب با اشاره به خسارت‌های هنگفت سیل اخیر به منطقه زهکلوت این شهرستان گفت: با وجود سخت‌گذر بودن و پراکندگی روستاها ولی خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان این منطقه بی‌وقفه ادامه دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمود قانعی با بیان اینکه ساخت و سازهای خارج از طرح هادی خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه کرده گفت: دولت تمام توان خود را برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان این شهرستان به کار گرفته و با توجه به پراکندگی روستاها امکان دارد برخی افراد از دریافت خدمات محروم بمانند و ما پیگیر رفع مشکل این افراد هستیم.

وی به انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر مشکلات یک خانوار زهکلوتی در سیل بهاره اشاره کرد و افزود: افراد و خانوارهایی که به هر دلیلی از دریافت خدمات جا مانده‌اند، با مراجعه به بخشداری و فرمانداری رودبار جنوب از خدمات دولت بهره‌مند شوند.

فرماندار رودبار جنوب افزود: متاسفانه بعضی منازل در باغ‌ها و خارج از طرح هادی روستایی ایجاد شده‌اند و این موضوع در روند شناسایی و خدمات رسانی اخلال ایجاد کرده ولی با این وجود پیگیر خدمات رسانی به تمامی مردم حتی در مناطق صعب‌العبور هستیم.

وی با بیان اینکه دولت ظرفیت محدودی دارد، اظهار کرد: تمام ظرفیت خود را به کار بسته‌ایم تا تمامی مردم خدمات را دریافت کنند و انتظار داریم افرادی که به واسطه صعب‌العبوری و تخریب راه‌ها از خدمات محروم مانده‌اند به نحوی مشکلات خود را به بخشداری‌ها اطلاع دهند.

قانعی وسعت زیاد منطقه و پراکندگی جمعیت را از مشکلات توزیع بسته‌های کمکی عنوان کرد و گفت: هلال احمر از ابتدای توزیع اقلام معیشتی سه مرحله این اقلام را توزیع کرده تا هیچ خانواری از قلم نیفتاده باشد.

وی به پایش هوایی منطقه جازموریان اشاره و تصریح کرد: منطقه جازموریان هشت مرتبه به صورت هوایی پایش شد تا به تمامی مردم این منطقه بسته‌های حمایتی ارایه شود.

فرماندار رودبار جنوب خدمات رسانی به مردم سیل‌زده رودبار جنوب را نتیجه همکاری جمعی برشمرد و گفت: در نشست ستاد بحران شهرستان اعلام کردیم که همه در کنار یکدیگر برای خدمت رسانی تلاش می‌کنیم.

وی افزود: از استاندار خواهش کردیم تا مسئولان را به منطقه نفرستند تا بتوانیم تمام وقت خود را صرف خدمت رسانی به مردم کنیم و در روز سیزده‌به‌در هم در حال خدمات رسانی به مردم سیل‌زده بودیم.

قانعی ادامه داد: سیاه‌نمایی‌های برخی افراد، بسیار ناجوانمردانه است، چرا که دولت و دستگاه‌های دیگر به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت به مردم مناطق سیل‌زده هستند.

وی با بیان اینکه اگر مشکلی وجود دارد باید اطلاع رسانی شود، بیان کرد: با اطلاع رسانی به موقع، به مشکل مردم رسیدگی می شود.

فرماندار رودبار جنوب  ادامه داد: افرادی که دلسوز مردم و نظام هستند مشکلات را به فرمانداری و بخشداری اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن به آن مشکلات رسیدگی شود.

 یکهزار و ۵۰ واحد مسکونی بر اثر سیل اخیر در  شهرستان روبار جنوبی خاصه زهکلوت تخریب شده است.

شهرستان رودبار جنوب در فاصله ۳۳۳ کیلومتری مرکز کرمان واقع شده است.

برچسب‌ها