تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

جلسه فوق‌العاده اتاق اصناف کرمان برای بررسی مشکلات و شیفت‌بندی فعالیت واحدهای صنفی در کرمان برگزار و شیفت‌بندی فعالیت واحدهای صنفی در کرمان اعلام شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، «یوسف جعفری»، رئیس اتاق اصناف کرمان با اشاره به شیوع کرونا ویروس در سطح جامعه و با تاکید به حفظ سلامت عموم جامعه اظهارکرد: از آنجا که بازار و مراکز خرید در شهرها می‌تواند محل تجمع مردم و همچنین انتقال ویروس کرونا باشد، تعطیلی برخی از این مراکز در دستور کار ستاد استانی پیشگیری از کرونا ویروس در کرمان قرار گرفته است.

وی افزود: به دستور استاندار کرمان بازار بزرگ کرمان شامل بازار مظفری، قدمگاه، طلافروشان، کفاش‌ها، مسگرها و مراکز خرید خیابان باقدرت و خیابان امام جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا روزهای شنبه و یکشنبه هفدهم و هجدهم اسفندماه جاری تعطیل اعلام شده بود.

جعفری با تقدیر از صنوفی در این مدت همکاری کرده بودند افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم که برخی صنوف تامین‌کننده نیازمندی‌های اصلی شهروندان هستند و تعطیلی آنها امکان پذیر نیست.

رئیس اتاق اصناف کرمان با اشاره به جلسه فوق‌العاده اتاق اصناف کرمان با موضوع مقابله هوشمندانه با بیماری کرونا گفت: این جلسه با هدف تصمیم‌گیری و هماهنگی برای تعیین مشاغل دارای اولویت و نوبت‌بندی فعالیت سایر کسبه، شامگاه گذشته یکشنبه ۱۸ اسفند ماه برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه ضمن تاکید بر پیگیری مشکلات ناشی از تعطیلی اجباری اصناف، از جمله سررسید چک‌ها و اقساط تسهیلات بانکی، پرداخت حق بیمه کارکنان واحدهای صنفی و انجام ملاحظات مالیاتی در دوره شیوع بیماری، تصمیماتی گرفته و مقرر شد به عنوان پیشنهادات اتاق اصناف کرمان، جهت تایید و تصویب نهایی، به ستاد کرونای استان کرمان اعلام شود.

به گفته جعفری، براین اساس مقرر شد صنوف تامین‌کننده نیازمندی‌های اصلی شهروندان شامل آپاراتی، بنکداران و عمده‌فروشان مواد غذایی، خواربارفروشان، فروشندگان لوازم و تجهیزات پزشکی، لبنیات و مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، قصابی‌ها، مرغ و ماهی‌فروشان، میوه‌فروشان، نانوایان و میادین میوه و تره‌بار مانند گذشته همه روزه باز باشند و سایر صنوف نیز یک روز در میان باز و فعال باشند.

رئیس اتاق اصناف کرمان افزود: ساعات کاری همه صنوف صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ تعیین شد.