معاون پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر گفت: اولویت اول ما برای مبارزه با کرونا آموزش و پیشگیری است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا دانش فر پس از شرکت در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر اظهار کرد: باوجودی که تدابیر لازم برای مبارزه عملی با ویروس کرونا در مدارس وادارات آموزش‌وپرورش سراسر استان اندیشیده شده است، اما اولویت نخست ما آموزش و پیشگیری دانش آموزان، معلمان و کارکنان است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینهٔ مبارزه با ویروس کرونا در چند روز اخیر، افزود: تاکنون بیش از ۱۵۰ لیتر مواد ضدعفونی برای ویروس‌زدایی و بهداشتی نمودن آسانسور، اتاق‌ها، راهرو، نمازخانه، سالن اجلاس و ابزارهای مورداستفاده کارکنان اداری از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اخذشده است.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش بوشهر ادامه داد: تمامی رانندگان و نیروهای خدماتی در برای پیشگیری از ابتلا به کرونا آموزش‌های لازم مورد تعلیم و آموزش قرار گرفتند.

دانش فر بیان کرد: علاوه بر آموزش برای تمامی رانندگان و نیروهای خدماتی ماسک و دستکش فراهم‌شده است.

وی اعلام کرد: پس از تهیه ۱۲۰۰ لیتر مایع دستشویی برای رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط بین مدارس سراسر مناطق و شهرستان‌های استان توزیع شد. همچنین برای استفاده تمامی کارکنان اداری دستکش پلاستیکی تهیه و در اختیار ایشان قرار داده‌شده است.

غلامرضا دانش فر اضافه کرد: برای پیشگیری‌های لازم حداکثر نظارت بر استفاده از تاز مواد شوینده و مکان‌های مورد تماس ازجمله دستگیره درب اتاق‌ها، آسانسور و... صورت گرفته است. سرانه بهداشتی مدارس استان درمجموع بیش از ۱۴ میلیارد ریال در نظر گرفته‌ شده است.