رییس قوه قضاییه خطاب به دادستان‌های سراسرکشور گفت: به احتکارکنندگان اقلام بهداشتی و دارویی رحم نکنید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  مرکز رسانه قوه  قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در جلسه مسئولان عالی قضایی ضمن تشکر از جامعه پزشکی و رسانه ای کشور خطاب به دادستان های سراسرکشور افزود: سلامت مردم قابل معامله و مسامحه نیست.

وی ادامه داد: احتکاراقلام بهداشتی درشرایط فعلی بازی باجان مردم است نمی‌توان ازاین مساله گذشت.

رییس قوه قضاییه ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی همکاران قضایی در ترخیص زندانیان اظهار داشت: از همه ظرفیت های بخشنامه فعلی برای اعطای حداکثری مرخصی به زندانیان استفاده کنید.

هفته گذشته پنجم اسفندماه نیز رییس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: امروز سلامت اجتماعی و سلامت مردم جزو ضروری‌ترین مسائل کشور و از وجوه مهم حقوق عامه است که توجه به آن نیازمند نگاه و همراهی همگانی است.

وی ادامه داد: مسئول صیانت از سلامت مردم وزارت بهداشت است که وارد میدان شده و در ستاد وزارتخانه و استان‌ ها فعال شده و هم در حوزه بهداشت، هم در بحث درمان و هم در زمینه پیشگیری اقداماتی صورت گرفته و گزارش‌ های آن نیز از طریق رسانه ملی اعلام می‌شود.

رییس دستگاه قضا در عین حال متذکر شد: علاوه بر وزارت بهداشت و ستادی که با حضور نمایندگان دستگاه ‌های مختلف از جمله قوه قضاییه برای مقابله با کرونا تشکیل شده، یک همت همگانی و همکاری همه بخش‌ها و مسئولان در برخورد همه ‌جانبه با این مسأله لازم است.

رییسی اظهارداشت: باید به مردم اطمینان داده شود که با همت همه دستگاه‌ ها و رعایت همه اصول و نکات ضروری در حوزه بهداشت و تسلط روزافزون مسئولان بهداشتی و درمانی در خصوص کرونا، سلامت و امنیت روانی آن‌ ها افزایش خواهد یافت.

  • فیلم سخنان رئیسی در این باره را ببینید:
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4