تماشاگه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد به یک مکان فرهنگی و تاریخی بسیار معتبر منتقل و به زودی در آئینی باشکوه با حضور جامعه فرهیخته هنر ایران بازگشایی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر امین‌تفرشی، مدیر ارشد اجرایی موزه بانک پاسارگاد در این باره گفت: تماشاگه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد با توجه به اتمام مدت قرارداد از میانه پاییز امسال از موسسه فرهنگی هنری صبا نقل مکان کرده و با هدف رونق‌افزایی به محیط فرهنگی و هنری ایران، به زودی در یک فضای زیبای تاریخی و فرهنگی دایر می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از جدی‌ترین اهداف تاسیس موزه هنرهای تجسمی معاصر پاسارگاد علاوه بر حمایت از هنر و هنرمندان ایران‌زمین، کمک به اشاعه مفهوم اقتصاد هنر و راه‌اندازی تماشاگهی دائمی بود تا هنردوستان، دانشجویان هنر، شهروندان و میهمانان خارجی بتوانند مجموعه‌ای تقریبا کامل از آثار هنری معاصر ایران را زیر یک سقف مرور کنند. بسیار خرسندیم از سال ۱۳۸۷ این مهم را ممکن ساخته‌ایم و اکنون در مکان تازه با امکانات گسترده‌تر، آن را ادامه خواهیم داد.

امین‌تفرشی با اعلام اینکه در سال‌ها و ماه‌های اخیر گنجینه موزه پاسارگاد با خریدن آثار شاخص و شاهکارهای هنری غنی‌تر و جذاب‌تر شده گفت: عملیات بهسازی و آماده‌سازی محل جدید استقرار موزه در حال انجام است و محیط نمایشی استاندارد که شایسته مردم ایران و هنر ایران باشد تدارک دیده‌ایم. امیدواریم به زودی در قالب یک افتتاحیه باشکوه درهای این مجموعه نفیس و ارزشمند به روی هموطنان عزیز و فرهیخته و اهالی فرهنگ و هنر گشوده شود.

گنجینه تماشاگه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد بیش از یک دهه است با تلاش مستمر و بهره‌گیری از نظرات کارشناسان خبره با در اختیار داشتن حدود ۶۰۰ قطعه اثر هنری مدرن و معاصر به مجموعه‌ای گرانبها و منحصر به فرد در زمینه هنرهای تجسمی معاصر بدل و در حقیقت مرور تاریخ هنر معاصر ایران از این طریق امکان‌پذیر شده است.