رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد بدون پروانه کسب در زنجان فعال است، برخی از افراد به صورت سالیانه ۳ یا ۴ بار شغل خود را عوض می‌کنند یعنی شب‌عید میوه‌فروش هستند و در ماه‌رمضان حلیم می‌فروشند.  

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از فارس، سیدمحمود موسوی، در مورد تامین میوه شب‌عید زنجانی‌ها اظهار کرد: میوه شب‌عید زنجانی‌ها تامین شده و در مرحله ذخیره‌سازی است.  

رئیس اتاق اصناف استان زنجان اظهار کرد: در حدود ۸۰ غرفه برای تامین میوه شب‌عید زنجانی‌ها در نظر گرفته شده است، محل‌های توزیع به شکلی خواهد بود که مردم در مناطق مختلف به آن دسترسی داشته باشند و قشر ضعیف نیز به آن دسترسی داشته باشند.  

وی در ارتباط با افزایش واحدها و اصناف بدون پروانه گفت: روز به روز واحدهای بدون پروانه‌کسب در حال افزایش است و ما نیز در این ارتباط به آنها اخطار داده‌ایم، اما نیروی انتظامی به پلمب  اقدام می‌کنند.  

موسوی به فعالیت بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد بدون پروانه‌کسب در زنجان اشاره کرد و گفت: برخی از افراد به صورت سالیانه ۳ یا ۴ بار شغل خود را عوض می‌کنند یعنی شب‌عید، میوه‌فروش هستند و در ماه‌رمضان حلیم می‌فروشند.  

رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲۳ هزار واحد صنفی در زنجان و ۴۰ هزار واحد صنفی در کل استان فعال است، در هریک از این واحدهای صنفی حدود ۲ یا ۳ نفر فعال هستند که فعالیت واحدهای بدون پروانه قطعا به اشتغال آنها ضربه خواهد زد.  

وی اضافه کرد: راهکار اساسی برای واحدهای بدون پروانه که در فصول مختلف فعالیت دارند، رشد این واحدها به صورت قارچی است و روند مشخصی برای آن نیست، چه بسا در آستانه عید نوروز بیشتر هم شده است.