معاون نظارت مالی و خزانه‌داری کشور گفت: این موضوع که گفته می‌شود "از آنجا که دولت درآمد نفتی ندارد می‌خواهد برای جبران دارایی خود را بفروشد" صحت ندارد و هدف یافتن بهترین راه بهینه‌سازی از دارایی‌هاست.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اکرمی در سومین نشست هم‌اندیشی صاحب‌نظران جوان اقتصادی با وزیر امور اقتصادی و دارایی که با موضوع مولدسازی دارایی‌های دولت برگزار شد، با تاکید بر اینکه در کشور از دارایی‌های دولت به درستی استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: برای استفاده بهینه از دارایی‌های دولت باید قدم‌هایی برداریم. هدف مولدسازی، استفاده درست از دارایی‌های دولت است.

وی با بیان اینکه باید دارایی‌های دولت احصاء شود، گفت: سپس ارزیابی کنیم که قیمت دارایی‌ها چقدر است و قیمت‌گذاری دارایی دولت مساله‌ای جدی در کشور است. باید بدون اینکه هزینه زیادی پرداخت شود یک ارزیابی علمی و واقعی از قیمت دارایی‌های دولت انجام شود.

معاون نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور با تاکید بر اینکه دارایی‌ها باید به اموال مورد نیاز و اموال مازاد تقسیم شوند، ادامه داد: گفته می‌شود از آنجاکه دولت درآمد نفتی ندارد می‌خواهد برای جبران، دارایی خود را بفروشد که این موضوع صحت ندارد و هدف یافتن بهترین راه بهینه‌سازی از دارایی‌هاست.

اکرمی با بیان اینکه باید ثروت راکد به ثروت زاینده تبدیل شود، گفت: هدف این نیست که دارایی‌های دولت را به هر قیمتی بفروشیم.