مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۳ طرح اقتصادی اشتغال‌زا در این استان در بهمن ماه امسال بهره‌برداری و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، ارسلان حسن پور در گفت‌وگو با ایرنا گفت: این طرح‌ها با ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: این طرح‌های اشتغال‌زا که با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شده‌است، زمینه اشتغال ۱۷۵ نفر را فراهم می‌کند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲ مورد از این طرح‌ها بهره‌برداری و یک طرح نیز کلنگ‌زنی است.

حسن پور افزود: در بهمن ماه امسال عملیات اجرایی ساخت یک گلخانه تولید گل رُز هلندی با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

وی گفت: کارخانه بازیافت خودرو در گچساران، تولید سبدهای پلاستیکی در باشت، ۲ واحد تولیدی پرورش شتر مرغ در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه و اقامتگاه بومگردی در دنا از مهم‌ترین طرح‌های اشتغال‌زای قابل بهره‌برداری این استان است.

حسن پور گفت: ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار از ابتدای سال گذشته تاکنون از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر این صندوق در کهگیلویه و بویراحمد به متقاضیان پرداخت شده‌ است.

حسن پور عنوان کرد: تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی و فناوری اطلاعات، ورزش و خدمات پرداخت شده‌ است.

وی افزود: حمایت از کسب و کارهای کوچک با توجه به زودبازده بودن از برنامه‌های دولت برای رونق تولید و کارآفرینی است.

براساس آمار میزان پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در دولت تدبیر و امید نسبت به مدت مشابه دولت قبل بیش از ۳ برابر شده‌ است.

نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد ۱۷.۷ درصد در سال ۱۳۹۵ بوده که در سال ۱۳۹۶ با ۴.۴ درصد کاهش به ۱۳.۳ درصد رسید.

کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۶ درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.