رئیس کمیته انتخابات حزب کارگزاران سازندگی گفت: با توجه به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، در بیش از ۱۵۰ حوزه انتخابیه، رقابتی میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شکل نمی‌گیرد. وی گفت از کارگزاران حدود ۵ نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  یدالله طاهرنژاد با اشاره به تایید صلاحیت ۴ یا ۵ نفر از اعضای حزب کارگزاران توسط شورای نگهبان، اظهار کرد: البته وضعیت حزب بهتر از انتخابات ۹۴ است؛ زیرا در آن انتخابات از میان ۱۴۰ داوطلب حزب فقط ۲ نفر تایید شدند.

وی درباره احتمال موفقیت آمیز بودن رایزنی‌ها با شورای نگهبان، تصریح کرد: من خیلی به نتیجه بخش بودن لابی‌های غیررسمی خوش‌بین نیستم و بعید است جهانگیری و امثال وی بتوانند موفقیتی کسب کنند و نظر شورای نگهبان را تغییر دهند.

یک رد صلاحیت شده در فهرست ۱۵۹ نفره اصولگرایان! | ۶ وزیر احمدی‌نژاد هم هستند

فعال اصلاح طلب: اصولگرایان اسفند ماه با خودشان رقابت خواهند کرد

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه ممکن است شورای نگهبان صلاحیت عده‌ای را هم تایید کند، خاطرنشان کرد: با این حال باز هم تغییری در معادله انتخابات ایجاد نمی‌شود یعنی رقابت انتخاباتی شکل نخواهد گرفت، زیرا در بیش از ۱۵۰ حوزه انتخابیه همه اصلاح‌طلبان حذف شده‌اند و رقابتی وجود ندارد و از همین حالا تکلیف نیمی از مجلس آینده مشخص است. در حوزه های باقی مانده هم عناصر اصلی اصلاح‌طلبان حذف شده و نفرات دست چندم اصلاح‌طلبان باید با نفرات اصلی اصولگرایان رقابت کنند. در این شرایط تعداد اصلاح‌طلبان مجلس یازدهم کمتر از اصلاح‌طلبان مجلس فعلی خواهد بود.