تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به توسعه رو به رشد ساخت گلخانه در این استان اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۲ هکتار گلخانه در استان تهران ساخته شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، کریم ذوالفقاری گفت: از ابتدای امسال ۱۹۵ هکتار گلخانه به‌صورت خود اجرایی بوده و همچنین ۴۰ هکتار مربوط به بازسازی و نوسازی گلخانه‌های موجود در استان تهران بوده است.

وی افزود: دولت از ساخت گلخانه با ارائه تسهیلات بانکی ارزان‌ قیمت حمایت می‌کند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی در شهرستان‌های مختلف از تسهیلات دولتی استفاده کنند.

آبروی گلخانه‌های کشور در استان تهران است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به توسعه فعالیت کشت‌های گلخانه‌ای در این استان اعلام کرد: ۳۰ درصد گلخانه‌های کشور در استان تهران است و به‌نوعی این استان آبروی گلخانه‌های کشور است.

وی ادامه داد: ۱۴ هزار گلخانه در کل کشور داریم که از این میزان ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار آن در استان تهران فعال است.

ذوالفقاری بیان کرد: بیشترین گلخانه‌های ساخت استان تهران در مناطق جنوبی استان از جمله شهرستان پاکدشت، پیشوا و ورامین است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: باید به سمت کشت محصولات کم آب‌بر برویم، کشت گلخانه‌ای در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود و همچنین تلاش داریم در کنار توسعه کاشت محصولات کشاورزی در فضای بسته کشت محصول زعفران را در استان تهران توسعه دهیم.  

به گفته وی  تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از همه ظرفیت کشت محصول زعفران را در استان توسعه دهیم که بیشترین کشت این محصول در شهرستان رباط‌کریم انجام می‌شود.

ذوالفقاری بیان کرد: ضریب خوداتکایی محصولات کشاورزی ۹۰ درصد است و باید گفت که ۹۰ درصد خوراک مردم در داخل کشور تأمین می‌شود و این امنیت غذایی بالا موجب می‌شود که روی پای خود بایستیم و خود را از واردات محصولات غذایی بی‌نیاز کنیم.

استان تهران دارای ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که در تولید محصول سیب‌درختی، گل‌های شاخه بریده، تخم‌مرغ و قارچ خوراکی در کشور پیشتاز است.