سایت «الف» متعلق به احمد توکلی از چهره‌های برجسته اصولگرا از اظهارات تفرقه افکنانه و توأم با تهدید حسن عباسی انتقاد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: عباسی که از او به عنوان تئوریسین اصولگرا یاد می‌شود، اخیراً در اظهاراتی تندروانه ضمن هشدار به دادستان کل کشور گفته است: «اصلاح‌طلب‌ها دارند با احساسات مردم در قضیه شهادت ‎قاسم سلیمانی بازی می‌کنند. اگر مردم ریختند این باند اصلاح‌طلب رو تو خیابون کشتند و تکه تکه کردند، نگید که هشدار ندادید!»

سایت الف در یادداشتی به قلم علی اباذری نوشته است: هر چند این نخستین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود که ایشان در سخنانی تند و از سر عصبانیت کسی یا کسانی را می‌نوازد اما یقیناً نخستین بار است که در زمانی مانند این زمان که خون پاک سردار سلیمانی چنین وحدت ملی کم نظیری را در مقابله با تهدیدات خارجی پدید آورده و هنوز پیکر او  نیز به خاک سپرده نشده، کسی پیدا می‌شود که به همین راحتی از جانب مردم حکم به تکه تکه کردن مخالفان خود می‌دهد!

جالب‌تر آنکه این اظهارات را به بهانه شهادت کسی بر زبان آورده که به گواه موافق و مخالف سیاسی‌اش مشهور به اخلاق و مدارا بود و علیرغم داشتن فکر و رأی سیاسی روشن خود، هرگز چنین اظهاراتی نسبت به مخالف سیاسی از زبان او صادر نشد.

نویسنده افزوده است: باید پرسید چه کسی به ایشان گفته است که اظهار نظرهای مختلف آن هم در چنین موضوعاتی که ممکن است درباره نحوه، زمان، مکان و چگونگی آن به طور طبیعی اختلاف نظر بین کارشناسان سیاسی و نظامی باشد، ممنوع است؟

این یادداشت تأکید کرده است: حقیقت آن است که اگر قرار به ورود دادستان باشد، همین اظهارات است که ادله عقلانی و حقوقی قوی‌تر برای این منظور فراهم کرده است.