مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان گفت: ۹ بوستان در شهر سمنان در دست‌ساخت وجود دارد که ساخت آنها در افزایش چشمگیر فضای سبز این شهر مؤثر است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید محمد قاسمی سه‌شنبه ۱۷ دی ابراز داشت: با تکمیل ۹ بوستان در شهر سمنان حدود ۶۰ هزار مترمربع به فضای سبزی شهری افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: توسعه فضای سبز و حفظ سرانه هر شهروند در اولویت کاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان قرار دارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان ادامه داد: اکنون ۳۶۰ هکتار فضای سبز ناخالص در شهر سمنان وجود دارد و سرانه ناخالص فضای سبز در این شهر به ازای هر نفر ۱۷ مترمربع است.

قاسمی تصریح کرد: سرانه خالص فضای سبز در شهر کویری سمنان به ازای هر شهروند در حدود ۱۰. ۵ مترمربع است و باوجود شرایط آب و هوایی این میزان سرانه فضای سبز قابل دفاع و مطلوب است.

وی گفت: باز پیرایی فضای سبز یکی از مطالبه‌های مردمی است که شهرداری سمنان این مطالبه را در اولویت کاری خود قرار داده و بر اساس طرح جامع فضای سبز در حال پیگیری مطالبه مردمی است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان بیان کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان تا پایان آذرماه امسال ۲۰ هزار اصله نهال و ۲۵ هزار گلدان به‌منظور زیباسازی فضای شهری در سه مرکز فعال تولیدات گیاهی شهرداری سمنان تولید کرده است.

قاسمی گفت: مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در تسهیل و تسریع بازپیرایی و توسعه فضای سبز در شهر سمنان مؤثر است و سال گذشته با مشارکت مردمی پنج هزار اصله درخت در این شهر کاشته شد.

۱۶۵ بوستان بزرگ و محلی در حال حاضر در سمنان وجود دارد.