اعضای شورای شهر تهران در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در پیام‌هایی جداگانه، شهادت این شهید سرافراز اسلام را تسلیت گفتند.

  • هاشمی: ترور ناجوانمردانه سرلشگر سلیمانی، ایران را آکنده از اندوه و خشم کرد

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پیام تسلیت در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی آورده است:

«اگرچه مقامات دولت جنایتکار آمریکا، در تصور پیروزی از این اقدام رذیلانه هستند اما در منطق اسلام، شهادت بالاترین پیروزی برای انسان است. امروز حاج قاسم سلیمانی در وصال حق و بارگاه الهی، مفتخر به رتبه بسیار فراتر از فرماندهی و سرلشگری گردیده است.

امروز حاج قاسم، با غسل شهادت در خون پاکش، کارنامه ٦٣ سال مجاهدتش را به مهر قبولی حضرت حق ممهور کرد و ردای خادمی حرم را دستان مطهر ارباب بی کفن، بجای کفن بر او پوشاند. چشمانمان اگرچه در این فراق گریان است اما اراده این ملت، با خون شهیدانمان قویتر خواهد شد.»

  • پیام سید حسن رسولی

سید حسن رسولی خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران، شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. در متن پیام اینستاگرامی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم .انا لله وانا الیه راجعون
شهادت عبد صالح و مجاهد بی ادعا ، سردار سرافراز سر لشکرحاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط تروریست‌های آمریکایی را به ملت داغدار ایران، خانواده معزز آن عزیز، فرمانده معظم کل قو ا، فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم رزمانش تسلیت عرض می‌کنم.

مجاهدت‌های تعیین کننده این شهید والا مقام را طی دوره تصدی مسؤلیت استانداری خراسان و بویژه بحران افغانستان و اعاده امنیت پایدار به مرزهای شرقی کشور را که از نزدیک شاهد بوده‌ام هرگز از یاد نخواهم برد. عزت ابدی وآمرزش روح متعالی این برادرم را از درگاه ایزد منان مسالت دارم.»

  • مسجدجامعی: هستی ایران را وامدار همین پهلوانان هستیم

در متن پیام احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران نیز آمده است:

«در فرهنگ ایرانی پهلوانانی هستند که بیرق دفاع از این آیین و سرزمین را بر دوش می‌کشند.
هر گوشه‌ای از این سرزمین اهورایی را جوانمردانی از تبار پهلوانان، پاس می دارند.
از گذشته های دور تا امروز ، هستی ایران را وامدار همین پهلوانان هستیم. از این مردان بزرگ بود «سردار ملی قاسم سلیمانی» که زیر لوای شیر خدا و رستم دستان می زیست و می‌اندیشید، اما سرانجام اهریمنان بر این سردار اسلام و ایران تاختند و او را به شهادت رساندند.
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.»

  • پیشنهاد نامگذاری معبری به نام سپهبد حاج قاسم سلیمانی

حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران هم در پیام تسلیت خود در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: در اولین جلسه شورای شهر پیشنهاد نامگذاری معبری به نام شهید سرافراز، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را ارائه خواهم کرد تا نشان دهیم جایگاه کسانی که برای این ملک و ملت جان‌شان را فدا می‌کنند، همواره درمیان مردم زنده و جاوید خواهد ماند.

در متن پیام این عضو شورای شهر تهران آمده است:

« وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ
سردار بزرگ ایران و اسلام، حاج قاسم سلیمانی به آرزوی دیرینه‌اش رسید و شهید شد. باید هم تبریک گفت و هم تسلیت! تبریک به او که به خیل همرزمانش و شهدا در بهشت پیوست و جاودانه شد و تسلیت به ما که یک نظامی به معنای واقعی کلمه آزاده، شجاع، ضد فساد، کارکشته، دور از سیاست، آرامش بخش و مردمی را از دست دادیم.
شهادت حاج قاسم عزیز، اما جنایتی است که هیچ‌گاه از یاد ملت ایران فراموش نمی‌شود و همچون دیگر جنایات دولت آمریکا علیه کشورمان، در خاطر مردم ایران و جهان ثبت خواهد شد. این جنایت، رسوایی بزرگ ایالات متحده بود و مردم دیدند که چطور کشوری که ادعای مبارزه با تروریسم و داعش را دارد، بمب‌هایش برسر مرد اول مبارزه با داعش و عامل نابودی این جانیان روانه می‌شود! دولت‌مردان آمریکایی که انتقام نابودی داعش را از حاج قاسم و ملت ایران گرفتند، باید منتظر پاسخ جنایت‌شان باشند و بی‌تردد دست انتقام الهی از سفاکان و جنایتکاران، قوی‌ترین است.
در پایان اعلام می‌کنم که در راستای انسجام هرچه بیشتر و وحدت ملی و به نمایندگی از مردم تهران در شورای اسلامی شهر، در اولین جلسه شورای شهر پیشنهاد نامگذاری معبری به نام شهید سرافراز، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را ارائه خواهم کرد تا نشان دهیم جایگاه کسانی که برای این ملک و ملت جان‌شان را فدا می‌کنند، همواره درمیان مردم زنده و جاوید خواهد ماند و راهشان ادامه‌دار خواهد بود.»

  • شهادت سردار سرافراز اسلام و ایران اندوه بزرگی است

حسن خلیل‌آبادی دیگر عضو شورای شهر تهران در پیام تسلیتی درپی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: شهادت سردار سرافراز اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی، برای همه ایرانیان، مسلمانان و مبارزان جهان اندوه بزرگی است.

در متن پیام خلیل‌آبادی آمده است:

«بسم رب الشهداء والصدیقین

شهادت سردار سرافراز اسلام وایران، حاج قاسم سلیمانی، برای همه ایرانیان، مسلمانان و مبارزان جهان اندوه بزرگی است.

اینجانب، شهادت اسطوره مقاومت و مجاهد عالیقدر را به ملت ایران و تمامی رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و خانواده معظم این شهید والا مقام تسلیت می‌گویم.»

  • شهادت سردار سلیمانی منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد

در متن پیام توئیتری محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز آمده است:

«انالله و اناالیه راجعون
ترور سردار رشید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، توسط رژیم جنایتکار آمریکا، خطرناکترین تصمیم بود که منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 این مصیبت بزرگ را تسلیت عرض می نمایم.»

  • پیام تسلیت صداعظم نوری

زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در پیامی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. در متن پیام توئیتری رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران آمده است:

«یکی از لایق ترین سربازان وطن به شهادت رسید و به دیدار معشوق نایل شد.
شهادت "محبوب ترین سپاهی" کشور، سردار رشید، سرافراز، شجاع، متواضع و مردمی ایران سردار قاسم سلیمانی را به همه آزادگان و ظلم ستیزان تسلیت می گویم.
خداوند نصرت و پیروزی مومنان و صالحان را بشارت داده است.»

  • سردار سلیمانی نماد ایستادگی خاورمیانه در برابر بزهکاری و ترورسیم

الهام فخاری عضو شورای اسلامی شهر تهران درپی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی پیام تسلیتی صادر کرد و نوشت: «سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نماد ایستادگی خاورمیانه در برابر بزهکاری و ترورسیم ابرقدرت ها، به مثابه قله ی رفیع رشادت در تاریخ و سرزمین ما جاودانه است.»

  • پیام تسلیت رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران

محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران درپی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی پیام تسلیتی صادر کرد. در متن پیام تسلیت اینستاگرامی وی آمده است:

این سخن را من از امروز نه گفتم، نه نوشتم
بلکه از صبح ازل با قلمِ نور نوشتم ...
حقیقت نه به رنگ است و نه بو، نه به های است و نه هوی
نه به این است و نه او، نه به جام است و سبو
گر به این نقطه رسیدی به تو سر بسته و در پرده بگویم
تا کسی نشنود این رازِ گهربارِ جهان را :
آنچه گفتند و سُرودند، ‌تو آنی خودِ تو جان جهانی گر نهانی و عیانی تو همانی که عمری به دنبالِ خودت نعره‌زنانی
تو ندانی که خود آن #نقطه‌_عشق ی
تو خود اسرارِ نهانی ...»

  • «سلیمانی‌ها» به نمایندگی از مردم ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم جهانی هستند

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر تهران درپی شهادت سردار قاسم سلیمانی پیام تسلیتی صادر کرد. در متن پیام این عضو شورای اسلامی شهر تهران آمده است:

« ایران درایت مدیریت وقایع بزرگ را دارد

شهادت سردارِ بزرگ قاسم سلیمانی، خسارت بزرگی برای مردم ایران و مقاومت در برابر تروریسم جهانی است؛ تروریسمی که داعش نمایندگی آن را برعهده داشت.

درایت رهبران ایران برابر این واقعه، ادامه مقاومت در برابر تروریسم جهانی است که بازیهای کور جنگ سالاران آمریکایی به رهبری ترامپ را ناکام گذارند.

ایران محور تحولات بزرگ در منطقه است
سلیمانی ها به نمایندگی از مردم ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم جهانی هستند و جمهوری اسلامی ایران با این رویکرد بر اقتدار منطقه ای خود می افزاید...»

منبع: همشهری آنلاین