انتهای بزرگراه شهید دوران و در حوالی کوهپایه‌های دوشان تپه، تابلوهای راهنما شما را به مرکز همگانی خرید و فروش خودرو «دوران» هدایت می‌کنند که چند سالی است برای کاهش مشکلات شهروندان شرق پایتخت در زمینه حضور خریداران و فروشندگان خودرو در دل بافت مسکونی ایجاد شده‌است.

همشهری آنلاین / پروانه بهرام‌نژاد: این مرکز در محدوده شهرداری منطقه ۱۳ قرار دارد و به کمک شهروندان آمده تا دست دلالان را در این کارزار کوتاه کند.

 اگرچه با وجود فعالیت این مرکز همچنان شاهد حضور دلالان در روزهای پایانی هفته در محله‌هایی چون حکیمیه و خلوتی این مرکز هستیم اما براساس آنچه در پایگاه اینترنتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر آمده، این مرکز قابلیت پذیرش بالای خودرو را دارد. اینجا ظرفیت پذیرش مرکز همگانی خرید و فروش خودرو «دوران » هزار و ۵۰۰ خودرو برای فروش و پذیرش هزار دستگاه خودرو برای پارک مراجعان دارد و خدماتی از جمله خرید و فروش خودرو، کارشناسی اولیه بدنه خودرو، تنظیم مکانیزه قولنامه، کارشناسی مجدد بدنه، فنی، اصالت خودرو پس از تنظیم قولنامه، کارشناسی خودرو در روزهای هفته و ثبت قولنامه و... در این مرکز ارائه می‌شود و امکانات رفاهی چون بوفه هم دارد. مرکز همگانی خرید و فروش خودرو دوران، جمعه‌ها از اول صبح در بزرگراه شهید دوران، بعد از جایگاه CNG، جنب ایستگاه پسماند شهرداری پذیرای مراجعان است.