مدیر صنعت، معدن و تجارت نهبندان گفت: پنج واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۷۸ میلیارد تومان در این شهرستان در دست ساخت است.

به گزارش همشهری آنلاین، رضا اردونی در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح‌ها به صورت میانگین بین ۳۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: واحد شمش طلای هیرد با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با سرمایه‌گذاری ۱۴۵ میلیارد تومان در زمینه احداث کارخانه و معدن مجاور در دست ساخت است که با افتتاح این طرح برای ۴۳ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

اردونی با بیان اینکه واحد فرآوری سیلیس دهسلم نیز با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۲ نفر در دست ساخت است، اضافه کرد: این واحد با ظرفیت تولید پنج هزار تن در سال از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی عنوان کرد: واحد کربنات و اکسید منیزیم سلطان آباد با سرمایه گذاری پنج میلیارد تومان نیز حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره‌برداری از آن برای ۱۴ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

مدیر صنعت، معدن و تجارت نهبندان با بیان اینکه واحد پرعیارسازی گارنت دهسلم نیز با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد تومان، ظرفیت تولید سالانه سه هزار و ۳۰۰ تن و اشتغال ۲۰ نفر بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: واحد منیزیت تگ سیاه نیز با حدو هشت میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیز در دست ساخت است.

اردونی عنوان کرد: همچنین واحد پودر آندالوزیت سرتل نیز با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان امسال به بهره‌برداری رسیده که به زودی پروانه بهره‌برداری آن صادر می‌شود.

وی افزود: در ۹ ماهه گذشته سال نیز ۱۱ جواز تاسیس صنعتی در شهرستان با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۵۷ میلیارد تومان و اشتغال ۱۳۷ نفر صادر شده که این جواز تاسیس‌ها در زمینه محصولات بتنی، شمش طلا و آب معدنی بوده‌ است.

شهر نهبندان مرکز این شهرستان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند قرار دارد.