معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت که با تشکیل کارگروه خیرین مدرسه‌ساز مدارس استثنائی، چندین مدرسه استثنائی و تعدادی مرکز اوتیسم توسط خیّران ساخته می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور، با بیان این‌که کارگروه خیرین مدرسه‌ساز استثنایی تشکیل شده است، گفت: ۲۱۰ مدرسه در کشور برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیاز است که با مساعدت و همکاری خیرین مدرسه‌ساز، کار ساخت این مدارس به‌زودی آغاز می‌شود. همچنین با کمک بانوان خیّر کشور ۱۴ مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسم در کشور ساخته می‌شود.

حسینی بیان کرد: برای پیشرفت آموزش و پرورش باید در ۴ زمینه استانداردسازی انجام دهیم. استانداردسازی امکانات و تجهیزات اولین اولویت است که استفاده از ظرفیت خیرین در آن بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: سند جامع آمایش سرزمینی فضا و تجهیزات در حوزه مدارس استثنایی برای استانداردسازی فضا و تجهیزات هم در حال تدوین است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که آموزش و پرورش پیشرفته نیازمند استانداردسازی منابع انسانی و مالی، رویه‌ها و فراگردها و فضا و تجهیزات است، گفت: بهترین تجربه مشارکتی مردم در کشور، تجربه مشارکت خیرین مدرسه‌ساز است.

وی با بیان این‌که لازم است فضا، بستر و قلمرو کارهای خیر را در حوزه مدرسه‌سازی گسترش دهیم، افزود: یاورهای خُرد نظیر مجمع خیرین مدرسه‌ساز، مدرسه‌یار، هنریار، دانش‌یار، سلامت‌یار و ورزش‌یار می‌توانند به آموزش و پرورش کمک کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور اظهار کرد: باید مجامع خیرین مدرسه‌یار دانش‌آموزی پررنگ‌تر دیده شوند تا فرهنگ کمک و گذشت در نسل آینده نهادینه شود و اعتقاد و اشتیاق به مدرسه‌سازی در آنها رشد کند.