جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بارش برف و باران کلیه مسیرهای ارتباطی این استان را لغزنده کرده‌است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدعلی عظیمی، شنبه ۱۶ آذر با بیان این‌که بارش برف و باران از جمعه شب در استان زنجان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر جاده زنجان - دندی شاهد بارش برف و زنجان - طارم نیز مه‌آلود است.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته چهار فقره تصادف رانندگی در مسیرهای ارتباطی زنجان اتفاق افتاد که یکی از مصدومان پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

عظیمی افزود: این حادثه رانندگی منجر به فوت، حوالی ساعت ۲ بامداد رخ داد و راننده خودروی سواری پژو ۴۰۵ بر اثر سرعت غیرمجاز و واژگونی خودرو به شدت مصدوم شد که تلاش پزشکان برای نجات جان این حادثه دیده، نتیجه نداد.  

جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: چهارشنبه /۱۳ آذر آذر ماه/ نیز حوالی ساعت ۱۴ در خط جنوبی آزاد راه زنجان - تبریز یک دستگاه خودروی سواری تندر ۹۰ به علت خستگی و خواب آلودگی راننده با یک دستگاه تریلر برخورد کرد که این حادثه نیز یک کشته برجا گذاشت.

عظیمی تصریح کرد: در روزهای برفی و بارانی، لازم است رانندگان با سرعت مطمئنه و احتیاط و دقت بیشتری رانندگی و در صورت امکان از سفرهای غیرضرور نیز پرهیز کنند.

وی افزود: رانندگانی که قصد سفر به مناطق سردسیر و کوهستانی این استان را دارند بهتر است تجهیزات ایمنی زمستانی ازجمله زنجیرچرخ به همراه داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

۶ ماه نخست امسال بر اثر وقوع ۲ هزار و ۳۶۷ فقره حادثه رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۱۳۳ نفر کشته شدند که در نیمه نخست سال ۹۷ که به تعداد ۱۴۹ نفر بود ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روز برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارایه می‌دهند.

کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.

هموطنان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.