معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده بسیاری از رسانه‌های جریان‌ساز جهانی را در برخورد با ایران و زنان ایرانی دارای سوگیری دانست و گفت و که برای زنان در تمام دنیا مشکل وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهوری که برای شرکت در بیست و پنجمین اجلاس اعلامیه سند پکن به بانکوک رفته است، هدف این سفر را ارائه گزارش و ارزیابی‌ها از پیشرفت‌های زنان ایرانی، تلاش دولت برای ارتقای جایگاه آنان و همین‌طور بررسی مشکلات این قشر اعلام کرد و گفت: این نشست منطقه‌ای فرصتی برای تمام کشورهای آسیا و اقیانوسیه است که در کنار یکدیگر تجربیات خود را در حوزه‌های تخصصی زنان، دستاوردها و همچنین نگرانی‌های موجود در این رابطه با هم ارزیابی کنند و به اشتراک بگذارند.

وی با بیان این‌که ما نیز به نمایندگی از ایران دستاوردها و پیشرفت‌های زنان ایرانی را که قابل توجه است معرفی خواهیم کرد، افزود: در بسیاری از زمینه‌ها رشد خوبی داشته‌ایم که آنها را معرفی می‌کنیم و تجربیات و پیشرفت‌هایمان را با سایر کشورها به اشتراک می‌گذاریم چراکه برای تخریب ایران و زن ایرانی تلاش بسیاری می‌شود. بسیاری از رسانه‌های جریان‌ساز جهانی نسبت به ایران و زنان ایرانی سوگیری و سعی در بزرگ‌نمایی مشکلات زنان ما دارند در حالی که برای زنان در تمام دنیا مشکل وجود دارد.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین به پیشرفت زنان ایرانی و دستاوردهای آنان در زمینه‌های علمی، پزشکی، کشاورزی، فناوری‌های نوین، شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع‌ دستی و ... اشاره و بیان کرد: این در حالی است که اختصاص ۳۰ درصدی پست‌های مدیریتی به زنان، ایجاد گفت‌وگوی بین نسلی، موضوع ارتقای تاب‌آوری اجتماعی، تلاش بهزیستی برای توسعه اورژانس اجتماعی و ایجاد مراکز مداخله در بحران که به بیش از ۴۰۰ مرکز افزایش یافته، فعالیت در زمینه منع خشونت علیه زنان و کودکان و اصلاح و بهبود قوانین که به عنوان مثال هم‌اکنون ۱۰ لایحه در دولت و معاونت زنان در حال بررسی است، از جمله اقدامات دولت دوازدهم به شمار می‌رود که در اجلاس مذکور به آنها نیز می‌پردازیم.

ابتکار گفت: علاوه بر بررسی موضوع اشتغال زنان سرپرست خانوار‏، تصویری واقعی از زن ایرانی ارائه می‌کنیم و به مشکلات هم خواهیم پرداخت.

به گفته وی، در این اجلاس متخصصانی از وزارت کار و جهاد دانشگاهی که مسئولیت طرح توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار را بر عهده دارند و برخی تشکل‌های غیردولتی فعال در عرصه توان‌افزایی زنان شرکت کرده‌اند.