اهالی ساکن در محله علی آباد جنوبی منطقه ۱۶ به منظور تسریع در حل مشکلات و کمبود ها و همچنین همکاری جدی تر در اداره امور شهر و محله به صورت خودجوش وارد میدان شده اند و با انتخاب «محله یار» از بین ساکنان فعال بومی و محلی، بهترین نوع مشارکت شهروندی را به نمایش گذاشته اند.

همشهری انلاین-مریم قاسمی:مختصات جغرافیایی، وسعت زیاد و جمعیت محله علی آباد جنوبی باعث شده تا اهالی به دنبال راه حلی برای کاهش مسائل و مشکلات و تسریع در عمران و آبادانی خود باشند. این طورکه «محمد حاجی تاروردی» معتمد محله علی آباد جنوبی عنوان می کند در طرح «محله یار»  شهروندان فعال هرکوچه شناسایی و به عنوان محله یار کوچه با ساکنان معرفی می شوند. این گروه از شهروندان نماینده ساکنان کوچه اند و هر موضوع و مشکلی را که جزء مطالبات و خواسته های اهالی باشد پیگیری می کنند.

برپایه این گزارش هر «محله یار» می تواند به نمایندگی از اهالی مسائل خرد و کلان ساکان کوچه را با شورایاران محله علی آباد جنوبی در میان بگذارد و تا رسیدن به نتیجه نهایی آن را دنبال کند. شورایاران محله علی آباد جنوبی عقیده دارند با اجرای این طرح محلی هیچ مسئله و مشکلی از چشم مسئولان دور نمی ماند و همچنین عمران و آبادانی شهر و محله سرعت بیشتری پیدا می کند.

گفتنی است که اولین شهروند «محله یار» علی آباد جنوبی در محدوده منطقه ۱۶ بانوی سالمندی به نام « عذرا شفیع زاده » است که  ۷۱ سال سن دارد و در کوچه  فرعی شهیدحامدی  زندگی می کند و به تازگی با حضور همسایه ها و اهالی کوچه به عنوان شهروند فعال و مشارکت جو معرفی شده است.