سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، متولدین ۵۵ به بعد را سرباز اعلام کرد و گفت که آنها باید تکلیف نظام وظیفه خود را مشخص کنند یا تا میانسالی در این وضعیت بمانند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار موسی کمالی سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که تکلیف افرادی که کِبَر سن دارند و هنوز به سربازی نرفته‌اند چه می‌شود، اظهار کرد: متولدین ۵۵ به بعد سرباز هستند و باید تکلیف نظام وظیفه خود را مشخص کنند یا این‌که به این وضع تا ۵۱ سالگی ادامه دهند.

وی افزود: فردی که به ۵۱ سالگی برسد، خود به خود از شمول قانون خدمت خارج می‌شود، یعنی مشمول قانون خدمت وظیفه نیست.

سردار کمالی توضیح داد: منظور از خارج شدن از شمول قانون خدمت یعنی دیگر خدمت (سربازی) از آن فرد برداشته می‌شود، نه این‌که معاف شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که فردی با شرایط عنوان‌شده بعد از ۵۱ سالگی باید کارت خاصی مانند کارت پایان خدمت دریافت کند یا خیر گفت: خیر، برای این افراد کارت خاصی صادر نمی‌شود و شناسنامه آنها همان کارت پایان خدمت‌شان تلقی می‌شود.

سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ادامه داد: فردی که ۵۱ سالش تمام شده باشد دیگر هیچ ممنوعیتی به دلیل نرفتن به سربازی ندارد و به عنوان مثال حتی می‌تواند از کشور هم خارج شود.

وی بیان کرد: هیچ کسی با این افراد کاری ندارد. اما توصیه می‌کنم که تمامی افرادی که متولد ۵۵ به بعد هستند، خدمت سربازی را انجام دهند.

سردار کمالی در مورد این‌که خدمت سربازی این افراد با جوان‌ترها متفاوت است یا خیر، گفت: هیچ تفاوتی بین خدمت این افراد با سایر مشمولان نیست و آنها هم باید دوران خدمت‌شان را مانند سایر مشمولان سپری کنند.

وی افزود: تخفیف خاصی مثل خدمت در محل سکونت برای این افراد در نظر گرفته نشده است. البته آنها می‌توانند در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت و امتیاز مناسبی کسب کنند تا بتوانند از مشوق‌های سربازی بهره ببرند و شهر محل خدمت‌شان را خودشان انتخاب کنند.